Dla nauczycieli
W - 83 Zrozumieć ucznia: jak emocje wpływają na przyswajanie treści religijnych?
ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: katecheci wszystkich typów szkół
MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: Internet
WYMIAR GODZIN: 5
- Emocje pozytywne (radość, ciekawość, nadzieja) a motywacja religijna.
- Lęk, wstyd i poczucie winy – jak blokują uczenie się religii?
- Mechanizmy obronne uczniów wobec treści trudnych (grzech, cierpienie, śmierć).
- Rola katechety jako towarzysza emocji ucznia.
- Narracja i opowieść biblijna jako droga do emocjonalnego doświadczenia wiary.
- Ćwiczenia kreatywne i wizualizacyjne – jak pobudzać wyobraźnię religijną.
bezpłatnie
Telefon: 86 216 42 17, wew. 19
E-mail: b.jazwinski|cen.lomza.pl| |b.jazwinski|cen.lomza.pl
E-mail: b.jazwinski|cen.lomza.pl| |b.jazwinski|cen.lomza.pl
ks. mgr lic. Bartłomiej Jaźwiński
Posiadane kwalifikacje, pełnione funkcje:
- mgr teologii
- mgr psychologii w specjalności: psychologia kliniczna i osobowości
- nauczyciel dyplomowany
- studia podyplomowe z psychologii sądowej
- studia podyplomowe z pedagogika specjalna - edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawością intelektualną (oligofrenopedagogika)
- studia podyplomowe pedagogika specjalna - edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspregera
- kurs trenerski metody EFT (Emocional Freedom Techniques)
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- pomocy psychologiczno- pedagogicznej i wsparcia wychowawczego
- edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera
- edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- profilaktyki i interwencji w sytuacjach kryzysowych oraz pracy z rodziną
- regulacji emocji i redukcji stresu (metoda EFT)
- doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- rozwoju umiejętności wychowawczych i metodycznych nauczycieli
