Zapraszamy na wirtualne obchody Światowych Dni Świadomości Autyzmu 2.04.2021 r.
Wirtualne obchody zostały przygotowane we współpracy:
Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II
Centrum Edukacji Nauczycieli w Łomży
Wieloletnia współpraca obydwu
Kolorowy papier inspiracją aktywności …
Pragniemy podzielić się z Państwem propozycjami pomysłów oraz wzorami prac wykonanych przez uczestników warsztatów artystycznych. Zapraszamy na zaproponowane przez nasz Ośrodek zajęcia artystyczne, które przynoszą dużo radości uczestniczącym w nich nauczycielom i uczniom.
Relacja z warsztatów "Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na Metodzie Weroniki Sherborne"
Dużo satysfakcji i miłych przeżyć doświadczyliśmy podczas realizacji warsztatów Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na Metodzie Weroniki Sherborne w procesie wspomagania rozwoju i rewalidacji. Uczestnicy chętnie wracali do wspomnień zabaw ruchowych z dzieciństwa, oddając się przyjemnej nauce metodą zabawową, sympatycznemu współdziałaniu w grupie i relaksacji. Życzymy wszystkim uczestnikom sukcesów w pracy rewalidacyjnej i we wspomaganiu rozwoju swoich podopiecznych.
Link do fotogalerii:
https://www.cen.lomza.pl/o-cen/galeria/weronika-sherborne-19022020
Technika orgiami
W roku szkolnym 2019/2020 organizowaliśmy warsztaty artystyczne z wykorzystaniem techniki orgiami z kółek. Zachęcamy uczestników naszych zajęć do stosowania tej techniki na lekcjach, zajęciach artystycznych, świetlicowych, terapeutycznych i rewalidacyjnych. Uczniowie wykonując dzieła techniką orgiami rozwijają wyobraźnię, myślenie, mowę, utrwalają wiedzę, uczą się właściwiej organizacji procesu tworzenia, utrzymania porządku i właściwych relacji społecznych.
Prace wykonane techniką orgiami są kolorowe, atrakcyjne i zdobią sale szkolne.
Rebusy, zgadywanki, wykreślanki
Inicjatywy podejmowane przez konsultanta Danutę Momot w ramach Klubu Nauczycieli pracujących z uczniami ze SPE są przydatną praktyczną lekcją zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Grupa młodzieży ze Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży pod opieką koordynatora - Zofii Rusiłowicz-Kleczyńskiej napisała publikację i udostępniła ją do wykorzystania w celach edukacyjnych. Zapraszamy nauczycieli zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych do korzystania z zamieszczonego materiału.
Mamy nadzieję, że entuzjazm autorów stanie się inspiracją do tworzenia kolejnych ciekawych pomocy dla uczniów i nauczycieli.
Warsztaty artystyczne dla nauczycieli edukacji włączającej
17 października 2018r. odbyły się warsztaty artystyczne – „Papierowe szaleństwo”, których tematem przewodnim były wytwory artystyczne płaskie i przestrzenne wykonane z papieru (kartki okazjonalne 3d, kwiaty, zwierzaki, ozdoby świąteczne, dekoracje okolicznościowe). Szkolenie poprowadziły Danuta Momot (pracownik CEN) i Wioleta Pstrągowska (nauczyciel Punktu Przedszkolnego w Szczepankowie). Uczestnicy wykonali wiele wspaniałych prac, oraz dużą ilość wzorów do pracy z uczniami, które zabrali do swoich macierzystych placówek.
Uczeń z epilepsją w przedszkolu i szkole – pokonajmy bariery!
W dniu 18 maja 2018 r. w naszym Ośrodku roku odbyła się konferencja pt.” Uczeń z epilepsją w przedszkolu i szkole – pokonajmy bariery!”. Była zorganizowana pod honorowym patronatem Podlaskiego Kuratora Oświaty we współpracy z Centrum Edukacji Nauczycieli
Edukacja włączająca - scenariusze zajęć
Warsztaty artystyczne dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
28 października 2017 roku realizowaliśmy w naszym Ośrodku warsztaty „Rozwijanie kreatywności uczniów - jak wykonać coś z niczego”. W czasie zajęć zachęcaliśmy uczestników do kreatywnego wykorzystania sznurka jutowego, płatków higienicznych oraz zużytych płyt CD. Wszyscy uczestnicy
Komunikacja wspomagająca i alternatywna w kształceniu specjalnym
W dniu 18 października 2017 odbyło się szkolenie „Rozwijanie komunikacji i kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym”, które prowadziły Danuta Momot – pracownik ODN w Łomży i Iwona Chodnicka – nauczyciel Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Grajewie.
Uczestnicy warsztatów mieli możliwość zapoznania się z podstawowymi formami komunikacji alternatywnej oraz wspomagającej zarówno ze strony teoretycznej, jak i praktycznej. Prowadzące zaprezentowały systemy: symboli jednoznacznych, gestów, dotykowe, graficzne oraz metody mieszane wykorzystywane przez uczestników AAC.

Chcielibyśmy, aby to zdanie stało się hasłem przewodnim dla nauczycieli, którzy ukończyli to szkolenie.
Danuta Momot i Iwona Chodnicka
Warsztaty artystyczne - Obrazy z papieru – technika kolażu
W pierwszym półroczu roku szkolnego 2016/2017 zorganizowaliśmy z zakresu edukacji artystycznej oraz kształcenia specjalnego i integracyjnego warsztaty „Obrazy z papieru – technika kolażu” w 2 grupach szkoleniowych. Warsztaty poprzedziła wystawa prac wykonanych pod kierunkiem pani Ewy Jadwigi Wojtczak przez uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marianowie. Uczestnicy warsztatów zainspirowani wystawą wykonali swoje obrazy, w których dominowała tematyka przyrodnicza i świąteczna. Wszystkim zainteresowanym naszą ofertą życzymy satysfakcjonującej twórczości artystycznej na gruncie zawodowym i rodzinnym.
Warsztaty artystyczne - papierowa wiklina
Z zakresu edukacji artystycznej oraz kształcenia specjalnego i integracyjnego zrealizowaliśmy zajęcia warsztatowe dla nauczycieli „Kreatywny recycling - papierowa wiklina”. Uczestnicy warsztatów wykonali różne wzory choinek, gwiazdek, serduszek, czapkę mikołaja oraz ozdoby choinkowe. Życzymy rodzinnych Świąt oraz satysfakcjonujących wytworów i oryginalnych stroików świątecznych.
Pliki do pobrania:
Scenariusz
Warsztaty artystyczne 2015/2016 „Ozdoby z krepiny”
Serdecznie dziękuję Państwu za duże zainteresowanie ofertą proponowanych w tym roku szkoleń artystycznych. Podziwiam zaangażowanie wszystkich uczestniczących nauczycieli w wykonywanie skomplikowanych i mozolnych wzorów. Wszystkim uczestnikom gratuluję efektownych wytworów. Do zobaczenia na kolejnych formach szkoleń artystycznych.













































Scenariusz zajęć integracyjnych dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych opracowany w ramach szkolenia nauczycieli kształcenia specjalnego












