Dla nauczycieli
W - 16 Jak dokumentować realizację działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: nauczyciele i specjaliści pracujący z uczniami ze SPE wszystkich typów szkół
MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: Internet
WYMIAR GODZIN: 4
- Przepisy prawa oświatowego regulujące kwestie związane z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach.
- Etapy planowania, organizowania i realizacji pomocy pychologiczno-pedagogicznej.
- Dokumentowanie realizacji działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (dokumentacja obowiązkowa i dodatkowa).
- Pytania, sugestie, dobre praktyki.
bezpłatnie
dr Dorota Cybulska
Kierownik pracowni technologii informacyjnej
Konsultant ds. pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Posiadane uprawnienia, kwalifikacje:
- dr nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa
- nauczyciel dyplomowany
- egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego
- egzaminator sprawdzianu ósmoklasisty z języka polskiego
- kurs kwalifikacyjny oraz studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
- trener TUS
- trener terapii ręki
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- zagadnień związanych z opieką i wychowaniem oraz profilaktyką w szkole
- pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- metod pracy z uczniem z różnymi rodzajami zaburzeń: emocjonalnymi, rozwojowymi, wynikającymi z niepełnosprawności dziecka
- edukacji polonistycznej, zwłaszcza językowej
- edukacji włączającej
