dr Dorota Cybulska
Konsultant do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej
kierownik pracowni technologii informacyjnej
(parter. pok. nr 4)
tel:86 216 42 17 w. 11
e-mail: d.cybulska@cen.lomza.pl
Godziny pracy:
poniedziałek: 7.30 - 9.00
10.30 - 16.30
wtorek: 7.30 - 15.30
środa: 7.30 - 15.30
czwartek: 7.30 - 10.00
12.00 - 15.30
piątek: 7.30 - 12.00
13.30 - 14.30
Konsultacje w godzinach pracy
Posiadane, uprawnienia, kwalifikacje:
- dr nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa
- nauczyciel dyplomowany
- egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego
- egzaminator sprawdzianu ósmoklasisty z języka polskiego
- kurs kwalifikacyjny oraz studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
- trener TUS SST
- trener terapii ręki
- ekspert programu "ABS Anty Bullying dla Szkół"
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- zagadnień związanych z opieką i wychowaniem oraz profilaktyką w szkole
- udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- metod pracy z uczniem z różnymi rodzajami zaburzeń: emocjonalnymi, rozwojowymi, wynikającymi z niepełnosprawności dziecka
- edukacji polonistycznej, zwłaszcza językowej
Propozycje szkoleń (wraz z linkiem do zapisu) w I półroczu roku szkolnego 2025/2026:
W - 14 Jak przez aktywność fizyczną rozwijać umiejętności sensoryczne, percepcyjne i wzrokowe dzieci ze SPE – 6 godz. dydaktycznych, termin: 4.10.2025 r., godz. 9.00, CEN
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/3d
W – 13 Jak zadbać o rozwój społeczny ucznia ze SPE? – 6 godz. dydaktycznych, termin: 10.01.2026 r., godz. 9.00, CEN
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/2d
W – 15 Mój uczeń doświadcza kryzysu emocjonalnego. Jak mogę go wesprzeć jako nauczyciel? – 4 godz. dydaktyczne, termin: 15.01.2026 r., godz. 15.30, online
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/4d
W – 66 Diagnoza i konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego – 4 godz. dydaktyczne, termin: 30.09.2025 r., godz. 15.00, online
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/ksztalcenie-specjalne-i-integracyjne/1k
W – 67 Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze: organizacja, dokumentowanie działań i przykładowe realizacje ćwiczeń – 4 godz. dydaktyczne, termin: 3.12.2025 r., godz. 15.30, online
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/ksztalcenie-specjalne-i-integracyjne/2k
W - 16 Jak dokumentować realizację działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? –
4 godz. dydaktyczne, termin: 8.10.2025 r., godz. 15.30, online
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/5d
W - 17 Stymulowanie wszechstronnego rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej – 10 godz. dydaktycznych (4+6), terminy: 7.11.2025 r. – platforma Moodle, 15.11.2025 r. , godz. 9.00, CEN
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/6d
W - 12 Elementy arteterapii na zajęciach specjalistycznych działaniem wspierającym zdrowie psychiczne uczniów ze SPE – 6 godz. dydaktycznych, termin: 18.10.2025 r., godz. 9.00, CEN
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/1d
W - 13 Jak zadbać o rozwój społeczny ucznia ze SPE? – 6 godz. dydaktycznych, termin: 10.01.2026 r., CEN
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/2d
W - 15 Mój uczeń doświadcza kryzysu emocjonalnego. Jak mogę go wesprzeć jako nauczyciel? – 4 godz. dydaktyczne, termin: 15.01.2026 r., godz. 15.30, online
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/4d
KL - 12/1 Klub nauczycieli pracujących z uczniami ze SPE – 12 godz. dydaktycznych (3x4 godz.), terminy: 22.10, 20.11.2025 r., 8.01.2026 r., godz. 15.30, CEN (zapraszam specjalistów, nauczycieli przyrody i biologii)
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/kluby-sieci-przedmiotowe/45
KD – 9 Ocenianie kształtujące jako narzędzie wspierania aktywności poznawczej i poczucia sprawczości uczniów z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 24 godz., dostęp: od 23.10 do 24.11.2025 r., platforma Moodle (we współpracy z p. Joanną Marek)
Propozycje szkoleń dla rad pedagogicznych w I półroczu roku szkolnego 2025/26:
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-rad-pedagogicznych
RP - Informacja zwrotna sposobem na budowanie sprawczości uczniów ze SPE oraz zachęcenie do współpracy ich rodziców
(+ P. J. MAREK)
RP - Uczeń z ADHD na lekcji – jak mu pomóc?
RP - Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RP - Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia ze SPE poprzez stosowanie metod aktywizujących w dydaktyce (etap I i II edukacji)

