Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe
Proponowane tematy przez konsultantów CEN - II półrocze roku szkolnego 2023/2024
L.p. | Tytuł szkolenia | Prowadzący/Organizator |
POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE | ||
1. | Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem | Joanna Marek |
2. | Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej | Joanna Marek |
3. | Doskonalenie kompetencji w zakresie szczegółowych warunków i sposobu | Joanna Marek |
4. | Psychologiczne aspekty oceniania uczniów, w tym uczniów ze SPE | Dorota Cybulska |
5. | Ocenianie dla uczenia się | Dorota Dąbrowska |
6. | Błąd bezpieczną przestrzenią do nauki – jak wykorzystać błędy, by rozwijać potencjał uczniów | Iwona Czaplicka |
7. | Diagnoza edukacyjna podstawą planowania i realizacji procesu dydaktycznego, w tym konstruowania sprawdzianów nauczycielskich | Agata Reszewicz |
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA | ||
8. | Planowanie, organizacja, realizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych | Dorota Cybulska |
9. | Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole | Dorota Cybulska |
10. | Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia | Dorota Cybulska |
11. | Zwiększanie dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli i specjalistów w szkołach | Dorota Cybulska |
12. | Indywidualizacja pracy z dzieckiem przedszkolnym w oparciu o wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania | Dorota Cybulska |
13. | Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym | Lidia Grad |
14. | Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie | Joanna Marek |
15. | Sztuka asertywności a dobrostan psychiczny nauczyciela | Anna Borawska |
DYDAKTYKA | ||
16. | Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej | Danuta Lasek |
17. | Kształcenie kompetencji kluczowych na lekcjach | Dorota Dąbrowska |
18. | Jak rozwijać krytyczne myślenie na lekcjach?- metody i narzędzia | Dorota Dąbrowska |
19. | Innowacyjne metody nauczania drogą rozwoju kompetencji kluczowych uczniów | Iwona Czaplicka |
20. | Uważność nauczyciela kluczem do efektywnego nauczania - uczenia się | Adrianna Sierzputowska |
21. | Świeże spojrzenie na procesy lekcyjne - nowoczesne metody nauczania | Adrianna Sierzputowska |
22. | Jak wyzwolić pozytywne emocje w nauczaniu i uczeniu się? | Adrianna Sierzputowska |
23. | Lekcje z pomysłem, czyli myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej | Iwona Czaplicka |
24. | Uczyć lepiej – od neurodydaktyki do skutecznej edukacji | Iwona Czaplicka |
25. | Gamifikacja w pracy nauczyciela | Alicja Pieloszczyk |
26. | Kreatywne i efektywne prace domowe rozwijające umiejętności podstawowe | Alicja Pieloszczyk |
27. | Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? | Joanna Marek |
28. | Dydaktyka rozwijania kompetencji proinnowacyjnych | Iwona Puciłowska |
29. | Zadania szkoły w procesie wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 | Iwona Puciłowska |
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE | ||
30. | Bezpieczeństwo w sieci, czyli co powinien wiedzieć każdy użytkownik Internetu | Małgorzata Witkiewicz |
31. | Dezinformacja w Internecie - jak kształtować krytyczne podejście do publikowanych treści | Małgorzata Witkiewicz |
32. | Laboratorium Przyszłości – teoretycznie i praktycznie | Małgorzata Witkiewicz |
33. | Photon. Certyfikowane szkolenie z obsługi robota | Małgorzata Witkiewicz |
34. | Młody człowiek w sieci – nie taki wirtualny świat straszny, jak go malują | Adrianna Sierzputowska |
35. | Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady | Adrianna Sierzputowska |
WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA | ||
36. | Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej | Jolanta Boryszewska |
37. | Przemoc rówieśnicza, przemoc relacyjna – rozpoznanie, zasady interwencji | Jolanta Boryszewska |
38. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny | Jolanta Boryszewska |
39. | Planowanie działań wychowawczych i profilaktycznych zgodnych z rozpoznanymi potrzebami uczniów | Jolanta Boryszewska |
40. | Formy przemocy domowej (przedszkole i edukacja wczesnoszkolna) | Jolanta Boryszewska |
41. | Jak rozpoznawać i rozumieć emocje dziecka oraz powodowane nimi zachowania? Gry, zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój emocjonalny dzieci | Danuta Lasek |
42. | Jak dobrze być sobą – o poczuciu własnej wartości | Danuta Lasek |
NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE | ||
43. | Statut – konstytucja szkoły. Techniki prawodawcze, struktura, układ statutu, przykładowe zapisy | Dorota Szymonowicz |
44. | Ocenianie wewnątrzszkolne umiejętności i zachowania ucznia – odpowiedzialność nauczycieli i dyrektora w świetle obowiązującego prawa oświatowego | Dorota Szymonowicz |
45. | Budowanie autorytetu nauczyciela w szkole. Dlaczego to ważne i jak to zrobić? | Dorota Szymonowicz |
46. | Bezpieczeństwo uczniów w szkole | Dorota Szymonowicz |
47. | Reagowanie w sytuacjach kryzysowych | Zbigniew Kossakowski |
48. | Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w podniesieniu efektywności pracy szkoły | Dorota Dąbrowska |
49. | Klub Młodego Odkrywcy ciekawym rozwiązaniem na innowację w edukacji | Lidia Grad |
EDUKACJA ZDROWOTNA | ||
50. | Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników szkoły | Iwona Puciłowska |
ROZWÓJ OSOBISTY | ||
51. | Profilaktyka antystresowa i antywypaleniowa w rzeczywistości szkolnej | Anna Borawska |
DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE | ||
52. | Kreatywne zajęcia w przedszkolu i szkole podstawowej a przyszły sukces edukacyjny i zawodowy młodego człowieka | Anna Borawska |
53. | ABC doradztwa zawodowego w szkole | Anna Borawska |