Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe
Proponowane tematy przez konsultantów CEN - I półrocze roku szkolnego 2023/2024
L.p. | Tytuł szkolenia | Prowadzący/Organizator |
POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE | ||
1. | Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem | Joanna Marek |
2. | Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej | Joanna Marek |
3. | Motywacyjno – wspierające ocenianie szansą na sukces ucznia | Joanna Marek |
4. | Psychologiczne aspekty oceniania uczniów, w tym uczniów ze SPE | Dorota Cybulska |
5. | Ocenianie dla uczenia się | Dorota Dąbrowska |
6. | Analiza i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w szkole | Dorota Dąbrowska |
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA | ||
7. | Planowanie, organizacja, realizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych | Dorota Cybulska |
8. | Ocena funkcjonalna jako początek planowania wsparcia w edukacji włączającej | Dorota Cybulska |
9. | Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia | Dorota Cybulska |
10. | Zwiększanie dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli i specjalistów w szkołach | Dorota Cybulska |
11. | Indywidualizacja pracy z dzieckiem przedszkolnym w oparciu o wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania | Dorota Cybulska Anna Tymińska |
12. | Uczeń ze spektrum autyzmu w edukacji włączającej | Sylwia Sawicka |
13. | Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym | Lidia Grad |
METODYKA NAUCZANIA | ||
14. | Motywowanie i aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej | Danuta Lasek |
15. | Pedagogika zabawy jako metoda pracy z grupą | Danuta Lasek |
16. | Jak dobrze być sobą - o poczuciu własnej wartości u dzieci | Danuta Lasek |
17. | Lekcje motywujące uczniów do pracy | Dorota Dąbrowska |
18. | Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? | Joanna Marek |
19. | Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie | Joanna Marek |
20. | Uważność nauczyciela jako klucz do efektywnego procesu nauczania, kształtowania kompetencji kluczowych | Adrianna Sierzputowska |
21. | Jak tchnąć życie w salę lekcyjną? Świeże spojrzenie na procesy lekcyjne | Adrianna Sierzputowska |
22. | Nie bądź cynikiem, zostań sceptykiem – włącz myślenie krytyczne | Adrianna Sierzputowska |
23. | Efektywna edukacja w naszej szkole | Iwona Czaplicka |
24. | Gry dydaktyczne sposobem na efektywne uczenie się | Iwona Czaplicka |
25. | Myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej | Iwona Czaplicka |
26. | Empatyzowanie w wychowaniu i nauczaniu z zastosowaniem metody myślenia projektowego (D – design thinking) | Iwona Puciłowska |
27. | Współpraca nauczycieli w procesie kontroli i oceny. Metoda APU - Analiza Prac Uczniowskich | Iwona Puciłowska |
28. | Uczeń aktywnym podmiotem uczącym się. Realizacja lekcji według modelu 4ALL, czyli wyciągamy wodę ze studni | Iwona Puciłowska |
29. | Gamifikacja w pracy nauczyciela | Alicja Pieloszczyk |
30. | Kreatywne i racjonalne prace domowe jako przykład rozwijania umiejętności podstawowych i przekrojowych ucznia | Alicja Pieloszczyk |
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE | ||
31. | Nowoczesna edukacja z monitorem/ tablicą interaktywną | Małgorzata Witkiewicz |
32. | Zasoby Internetu – wykorzystywanie narzędzi i materiałów dostępnych | Małgorzata Witkiewicz |
33. | Dezinformacja w Internecie - jak kształtować krytyczne podejście do publikowanych treści | Małgorzata Witkiewicz |
34. | Laboratorium Przyszłości – teoretycznie i praktycznie | Małgorzata Witkiewicz |
35. | Photon. Certyfikowane szkolenie z obsługi robota | Małgorzata Witkiewicz |
36. | Młody człowiek w sieci – nie taki wirtualny świat straszny, jak go malują | Adrianna Sierzputowska |
WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA | ||
37. | Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej | Jolanta Boryszewska |
38. | Przemoc rówieśnicza, przemoc relacyjna – rozpoznanie, zasady interwencji | Jolanta Boryszewska |
39. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny | Jolanta Boryszewska |
40. | Planowanie działań wychowawczych i profilaktycznych zgodnych z rozpoznanymi potrzebami uczniów | Jolanta Boryszewska |
41. | Właściwy klimat szkoły podstawą sprawnego jej funkcjonowania | Jolanta Boryszewska |
NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE | ||
42. | Towarzyszenie uczniowi w jego rozwoju – twórcze zadanie nauczycieli | Dorota Szymonowicz |
43. | Uważność, słuchanie, rozmowa – czynniki wpływające na jakość i efekty pracy szkoły/placówki | Dorota Szymonowicz |
44. | Statut – konstytucja szkoły. Techniki prawodawcze, struktura, układ statutu, przykładowe zapisy | Dorota Szymonowicz |
45. | Ocenianie wewnątrzszkolne umiejętności i zachowania ucznia – odpowiedzialność nauczycieli i dyrektora w świetle obowiązującego prawa oświatowego | Dorota Szymonowicz |
46. | Bezpieczeństwo uczniów w szkole | Dorota Szymonowicz |
47. | Reagowanie w sytuacjach kryzysowych | Zbigniew Kossakowski |
48. | Innowacje pedagogiczne w praktyce szkolnej | Iwona Czaplicka |
49. | Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia jakości pracy szkoły | Iwona Czaplicka |
PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA | ||
50. | Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników szkoły | Iwona Puciłowska |
51. | Organizacja opieki nad uczniami przewlekle chorymi w szkole w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego | Iwona Puciłowska |
52. | Zadania szkoły w procesie wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 | Iwona Puciłowska |
DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE | ||
53. | Twórcze myślenie receptą na sukcesy edukacyjne i zawodowe, czyli o rozwijaniu kreatywności u dzieci w edukacji przedszkolnej i szkole podstawowej | Anna Borawska |
54. | Asertywność a dobrostan psychiczny nauczyciela | Anna Borawska |
55. | Nauczycielu, nie daj się stresowi i wypaleniu zawodowemu | Anna Borawska |
WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM | ||
56. | Sposoby promocji szkoły w środowisku lokalnym | Iwona Czaplicka |