Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe
Proponowane tematy przez konsultantów CEN - II półrocze roku szkolnego 2022/2023
L.p. | Tytuł szkolenia | Prowadzący/Organizator |
POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE | ||
1. | Opracowywanie narzędzi pomiaru dydaktycznego i analizowanie ich wyników | Jadwiga Pieczywek |
2. | Zastosowanie pomiaru dydaktycznego w badaniu osiągnięć uczniów | Jadwiga Pieczywek |
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA | ||
3. | Planowanie, organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych | Dorota Cybulska |
4. | Psychologiczne aspekty oceniania uczniów, w tym uczniów ze SPE | Dorota Cybulska |
5. | Edukacja włączająca – planowane zmiany, zadania dyrektora, wychowawców, nauczycieli i specjalistów | Dorota Cybulska |
6. | Dostępność oraz jakość udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych | Dorota Cybulska |
METODYKA NAUCZANIA | ||
7. | Kompetencje społeczno-emocjonalne - jak je rozwijać? | Danuta Lasek |
8. | Gry w edukacji | Danuta Lasek |
9. | Rozwijanie kreatywności i innowacyjności uczniów w świetle nowej podstawy programowej | Dorota Dąbrowska |
10. | Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów | Dorota Dąbrowska |
11. | Strategia lekcji odwróconej | Dorota Dąbrowska |
12. | Lekcja motywująca uczniów do pracy | Dorota Dąbrowska |
13. | Narzędzia rozwijające krytyczne myślenie uczniów | Dorota Dąbrowska |
14. | Ocenianie dla uczenia się | Dorota Dąbrowska |
15. | Ocenianie czy docenianie | Joanna Marek |
16. | Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem | Joanna Marek |
17. | Lekcja oparta na metodzie 4U | Joanna Marek |
18. | Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę? | Joanna Marek |
19. | Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie | Joanna Marek |
20. | Metody i techniki mobilizujące uczniów do aktywnej pracy | Jadwiga Pieczywek |
21. | Co to znaczy uczyć się? Pomóżmy naszym uczniom w przyswajaniu technik uczenia się | Jadwiga Pieczywek |
22. | Nauczyciel na miarę XXI wieku | Adrianna Sierzputowska |
23. | Uważny nauczyciel kluczem efektywnego procesu nauczania, kształtowania kompetencji kluczowych oraz uczenia się | Adrianna Sierzputowska |
24. | Jak tchnąć życie w salę lekcyjną? Świeże spojrzenie na procesy lekcyjne | Adrianna Sierzputowska |
25. | Efektywna edukacja w naszej szkole | Iwona Czaplicka |
26. | Myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji szkolnej | Iwona Czaplicka |
27. | Jak tworzyć sytuacje edukacyjne sprzyjające uspołecznieniu myślenia i działania z wykorzystaniem podłóg interaktywnych? – zajęcia dla przedszkoli | Piotr Kaja |
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE | ||
28. | Nowoczesna edukacja z monitorem/ tablicą interaktywną | Małgorzata Witkiewicz |
29. | Laboratorium Przyszłości w naszej szkole | Małgorzata Witkiewicz |
30. | Zasoby Internetu – wykorzystywanie platform i serwisów edukacyjnych | Małgorzata Witkiewicz |
31. | Edukacyjna wartość smartfonów | Małgorzata Witkiewicz |
32. | Dezinformacja w Internecie - jak kształtować krytyczne podejście do publikowanych treści | Małgorzata Witkiewicz |
WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA | ||
33. | Praca z uczniem zdolnym | Jolanta Boryszewska |
34. | Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej | Jolanta Boryszewska |
35. | Przemoc rówieśnicza, przemoc relacyjna – rozpoznanie, zasady interwencji | Jolanta Boryszewska |
36. | Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny | Jolanta Boryszewska |
NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE | ||
37. | Prawa i obowiązki nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem wewnątrzszkolnego oceniania uczniów | Dorota Szymonowicz |
38. | Płaszczyzny współpracy i komunikacji nauczycieli z rodzicami uczniów | Dorota Szymonowicz |
39. | Nauczyciel w procesie obserwacji lekcji nakierowanej na ucznia | Dorota Szymonowicz |
40. | Bezpieczeństwo uczniów w szkole | Dorota Szymonowicz |
41. | Wpływ motywacji i emocji ucznia na efektywność procesu edukacyjnego | Dorota Szymonowicz |
42. | Współpraca i współdziałanie nauczycieli w obszarze procesów dziejących się w szkole, w świetle podstawy programowej i wymagań wobec szkół i placówek | Dorota Szymonowicz |
43. | Innowacje pedagogiczne w praktyce szkolnej | Iwona Czaplicka |
44. | Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w kontekście podnoszenia efektów pracy szkoły | Iwona Czaplicka |
PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA | ||
45. | Pierwsza pomoc w placówce edukacyjnej | Iwona Puciłowska |
46. | Zadania szkoły w procesie wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 | Iwona Puciłowska |
47. | Budowanie polityki szkoły w zakresie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej | Iwona Puciłowska |
DORADZTWO EDUKACYJNO - ZAWODOWE | ||
48. | Twórcze myślenie receptą na sukcesy edukacyjne i zawodowe, czyli o rozwijaniu kreatywności u dzieci w edukacji przedszkolnej i szkole podstawowej | Anna Borawska |
49. | Asertywność a dobrostan psychiczny nauczyciela | Anna Borawska |
50. | Nauczycielu, nie daj się stresowi i wypaleniu zawodowemu | Anna Borawska |
WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM | ||
51. | Efektywna współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju | Iwona Czaplicka |