Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Środa, 5 Listopad 2025
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją NP.5470.4.2025 z dnia 10 lipca 2025 r.        cen

Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe

Proponowane tematy przez konsultantów i doradców CEN - I półrocze roku szkolnego 2025/2026

L.p.

Tytuł szkolenia

Prowadzący/Organizator

POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE

1.

Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem

Joanna Marek

2.

Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej

Joanna Marek

3.

Jak oceniać, żeby wspierać? Ocenianie kształtujące w praktyce

Iwona Czaplicka

4.

Ocenianie wspierające aktywność poznawczą i sprawczość uczniów

Dorota Dąbrowska

5. Diagnoza i ocenianie kształtujące punktem wyjścia do uczenia się i rozwoju ucznia Agata Reszewicz

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA
WŁĄCZAJĄCA

6.

Informacja zwrotna sposobem na budowanie sprawczości uczniów ze SPE oraz zachęcenie do współpracy ich  rodziców

Dorota Cybulska
Joanna Marek

7.

Uczeń z ADHD na lekcji – jak mu pomóc?

Dorota Cybulska

8.

Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Dorota Cybulska

9.

Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia ze SPE  poprzez stosowanie metod aktywizujących w dydaktyce (etap I i II edukacji)

Dorota Cybulska

DYDAKTYKA

10.

Rozwijanie myślenia krytycznego na lekcjach

Dorota Dąbrowska

11.

Szkoła przestrzenią sprzyjającą  rozwojowi sprawczości oraz kompetencji poznawczych ( kreatywności, krytycznego myślenia, współpracy),  osobistych i społecznych

Dorota Dąbrowska

12.

Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w praktyce szkolnej

Dorota Dąbrowska

13.

Jak skonstruować wymagania edukacyjne?

Joanna Marek

14.

STEAM-owe lekcje w edukacji szkolnej sposobem na interdyscyplinarność
w nauczaniu

Joanna Marek

15.

Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie

Joanna Marek

16.

Jak uczyć w wielokulturowej klasie?

Lidia Grad

17.

Strategie uczenia się w zróżnicowanej klasie  

Lidia Grad

18.

Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie –  nauczanie interdyscyplinarne i innowacje edukacyjne

Lidia Grad

19.

Zrozumieć pokolenie Z i Alfa – wyzwania dla nauczycieli i strategie pracy z uczniami

Iwona Czaplicka

20.

Gamifikacja w pracy nauczyciela 

Alicja Pieloszczyk

21.

Jak się uczyć? Pomoc uczniom w znalezieniu własnej drogi do efektywnego uczenia się

Alicja Pieloszczyk

22.

Rozwijanie sprawczości uczniów szkoły zawodowej. Od teorii do praktyki

Iwona Puciłowska

23.

Jak kształcić aktywność poznawczą i sprawczość uczniów? Rola i zadania nauczycieli oraz dyrektora sprawującego nadzór pedagogiczny

Dorota Szymonowicz

24.

Dydaktyka rozwoju kompetencji - wiedza, umiejętności, postawy w uczeniu się

Agata Reszewicz

TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE

25.

Canva i sztuczna inteligencja w edukacji – kreatywne i bezpieczne wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela

* Ze względu na techniczny charakter szkolenia, organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia liczby uczestników przypadających na jedno spotkanie.

Paweł Jastrzebski
Iwona Czaplicka

26.

Cyberbezpieczeństwo w edukacji – ochrona danych i kont w cyfrowym świecie, praktyczne zasady ochrony danych osobowych

Paweł Jastrzebski

27.

Fonoholizm i uzależnienia cyfrowe – cichy wróg szkolnej codzienności

Paweł Jastrzebski

28.

Higiena cyfrowa i ewaluacja źródeł online

Paweł Jastrzebski

29.

Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady

Adrianna Sierzputowska

30.

Uczeń z nosem w smartfonie – czy naprawdę mamy się czego obawiać?

Adrianna Sierzputowska

31.

Cyfrowy świat oczami nastolatka

Adrianna Sierzputowska

WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA

32.

Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym

Joanna Wysmułek

33.

Uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole – jakiego wsparcia mogą mu udzielić nauczyciele?

Joanna Wysmułek

34.

Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec

Joanna Wysmułek

35.

Szkoła, która łączy – metody budowania wspólnoty i relacji, wzmacniania więzi oraz rozwijania wrażliwości w klasie

Iwona Czaplicka

36.

Skuteczna współpraca nauczycieli w radzie pedagogicznej, z rodzicami i społecznością lokalną

Iwona Czaplicka

37.

Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego ucznia

Danuta Lasek

38.

Jak rozwijać empatię u nastolatków?

Danuta Lasek

39.

Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym?

Danuta Lasek

40.

Wychowanie w dobie ekranów – jak kształtować właściwe zachowania uczniów

Adrianna Sierzputowska

41.

Praktykowanie uważności drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów

Adrianna Sierzputowska

42. Hejt w sieci - jak go rozpoznać i zatrzymać Adrianna Sierzputowska

NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE

43.

Ocena pracy jako wyznacznik profesjonalizmu zawodowego nauczyciela. Ważne aspekty prawne i merytoryczne.

Dorota Szymonowicz

44.

Wpływ umiejętności, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli na sukces dydaktyczny ucznia i szkoły

Dorota Szymonowicz

PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA

45.

Pierwsza pomoc przedmedyczna dla nauczycieli i pracowników placówki oświatowej

Iwona Puciłowska

46.

Interdyscyplinarny charakter edukacji zdrowotnej. Zadania nauczycieli różnych przedmiotów

Iwona Puciłowska

47. Promocja zdrowego stylu życia w placówce oświatowej Iwona Puciłowska