Seminarium "Szkoła bez dyskryminacji"
Edukacja - Badania, Raporty statystyczne, programy
-
Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski, E. Barbara Ostrowska, Błąd w dydaktyce. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA, Warszawa 2024
https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2024/09/PISA-MONOGRAFIA-Blad-w-dydaktyce-v2.pdf -
Evidence Institute 2019, IBE 2024
https://www.ibe.edu.pl/images/publikacje/Samodzielne%20uczenie/VADEMECUM_Nauczyciele_PP.pdf -
Raport przygotowany przez Akademię Przyszłości: Czy Dzieci potrzebują dorosłych? Uwierzmy w wiarę w siebie, Badania przeprowadzone dla Stowarzyszenia Wiosna na panelu Ariadna w dniach 28 – 31 lipca 2023 roku.
https://akademiaprzyszlosci.org.pl/aktualnosci/czy-dzieci-potrzebuja-doroslych/ -
Dębski M., Flis J. (2023). MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce, Fundacja UNAWEZA, Warszawa
https://mlodeglowy.pl/wp-content/uploads/2023/04/MLODE-GLOWY.-Otwarcie-o-zdrowiu-psychicznym_-Raport-final.pdf -
Daniel T. Willingham, Dlaczego uczniowie nie lubią szkoły, Fundacja Naukowa Evidence Institute, 2009
https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/06/EI-Dlaczego-uczniowie-nie-lubia-szkoly-maj-2022.pdf -
PISA 2022
https://www.ibe.edu.pl/pl/aktualnosci/2479-rozszerzony-raport-z-badania-pisa-2022 -
CEO 2021, Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości? Rekomendacje ogólne z projektu Szkoła dla innowatora
https://ceo.org.pl/jak-zorganizowac-system-edukacji-by-ksztalcic-w-nim-kompetencje-przyszlosci/ -
Najważniejsze badania edukacyjne w 2021 roku - https://osswiata.ceo.org.pl/2021/12/17/najwazniejsze-badania-edukacyjne-w-2021-r/
-
Sitek M. (red.) (2020). TIMSS 2019. Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych - https://timss.ibe.edu.pl/publikacje
-
Danuta Sterna Trudne zachowania uczniów - https://osswiata.ceo.org.pl/2022/04/14/trudne-zachowania-uczniow/ oraz mary Davenport Strategie zarzadzania trudnymi zachowaniami uczniów - https://www.edutopia.org/article/strategies-managing-challenging-student-behaviors
- Stęchły, W. (2021). Edukacja formalna wobec edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego. Analiza komplementarności instytucjonalnej w kontekście Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych - https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/W.-Stechly_Edukacja-formalna-wobec-edukacji-pozaformalnej-i-uczenia-sie-nieformalnego.pdf
- Praca zbiorowa: Zintegrowany System Kwalifikacji – możliwości dla edukacji RAPORT Z PRZEBIEGU SPOTKAŃ INFORMACYJNYCH https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/Raport-z-przebiegu-spotkaninformacyjnych-ZSK-mozliwosci-dla-edukacji.pdf
- Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 https://www.ibe.edu.pl/index.php/pl/projekty-krajowe/zintegrowana-strategia-umiejetnosci
- Andreas Schleicher, Czytanki o edukacji, Edukacja światowej klasy. Jak kształtować systemy szkolne na miarę XXI wieku, Evidence Institute, 2019
https://znp.edu.pl/assets/uploads/2021/08/Czytanki_5_Edukacja-swiatowej-klasy.pdf - Barak Rosenshine, Zasady nauczania, Evidence Institute, 2019
https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/publications/2019-zasady-nauczania-Barak-Rosenshine.pdf - Zdrowie i styl życia polskich uczniów.
- Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?
- Edukacja w czasach pandemii - kwiecień 2020 r.
- Plan dla edukacji - raport
- Dzieci się liczą 2017 - raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce
- Rekomendacje z badania + opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseks 2015
- Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole Raport o stanie badań 2015.
- Raport metodologiczny – badanie_Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy 2015.
- Szkoła oczami uczniów - relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna 2015.
- Raport o stanie edukacji 2014
- Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców (2014)
- Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Poradnik dla nauczycieli (2014)
- Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej prze szkoły
- Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów
- Raport "Cyfrowa Przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna"
- Raport - czytelnictwo dzieci i młodzieży (2014)
- Crosscut 2017
- IBE perspektywy indywidualizacji nauczania
- IBE raport dobre praktyki w npp
- OBUT 2013
- PIRLS 2016 Konarzewski
- Pojęcie klimatu szkoły
- Raport PIRLS 2016
- Raport wyniki badań PISA 2018
- Rekomendacje z badania 2015 WDŻ