Seminarium "Szkoła bez dyskryminacji"
W dniach 9-11 marca 2015 r., w Sulejówku, odbyło się seminarium „Szkoła bez dyskryminacji”. Przedstawiciele Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej zaprezentowali raport „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona” który stał się punktem wyjścia do dyskusji i planowania działań antydyskryminacyjnych.
Czytaj więcej
Edukacja - Badania, Raporty statystyczne, programy
-
Najważniejsze badania edukacyjne w 2021 roku - https://osswiata.ceo.org.pl/2021/12/17/najwazniejsze-badania-edukacyjne-w-2021-r/
-
Sitek M. (red.) (2020). TIMSS 2019. Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych - https://timss.ibe.edu.pl/publikacje
-
Danuta Sterna Trudne zachowania uczniów - https://osswiata.ceo.org.pl/2022/04/14/trudne-zachowania-uczniow/ oraz mary Davenport Strategie zarzadzania trudnymi zachowaniami uczniów - https://www.edutopia.org/article/strategies-managing-challenging-student-behaviors
- Stęchły, W. (2021). Edukacja formalna wobec edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego. Analiza komplementarności instytucjonalnej w kontekście Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych - https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/W.-Stechly_Edukacja-formalna-wobec-edukacji-pozaformalnej-i-uczenia-sie-nieformalnego.pdf
- Praca zbiorowa: Zintegrowany System Kwalifikacji – możliwości dla edukacji RAPORT Z PRZEBIEGU SPOTKAŃ INFORMACYJNYCH https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/Raport-z-przebiegu-spotkaninformacyjnych-ZSK-mozliwosci-dla-edukacji.pdf
- Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 https://www.ibe.edu.pl/index.php/pl/projekty-krajowe/zintegrowana-strategia-umiejetnosci
- Zdrowie i styl życia polskich uczniów.
- Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?
- Edukacja w czasach pandemii - kwiecień 2020 r.
- Plan dla edukacji - raport
- Dzieci się liczą 2017 - raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce
- Rekomendacje z badania + opinie i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseks 2015
- Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole Raport o stanie badań 2015.
- Raport metodologiczny – badanie_Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy 2015.
- Szkoła oczami uczniów - relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna 2015.
- Raport o stanie edukacji 2014
- Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców (2014)
- Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Poradnik dla nauczycieli (2014)
- Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej prze szkoły
- Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów
- Raport "Cyfrowa Przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna"
- Raport - czytelnictwo dzieci i młodzieży (2014)
- Crosscut 2017
- IBE perspektywy indywidualizacji nauczania
- IBE raport dobre praktyki w npp
- OBUT 2013
- PIRLS 2016 Konarzewski
- Pojęcie klimatu szkoły
- Raport PIRLS 2016
- Raport wyniki badań PISA 2018
- Rekomendacje z badania 2015 WDŻ