Proponowane tematy przez zamawiające szkoły i placówki oświatowe
Proponowane tematy przez konsultantów i doradców CEN - I półrocze roku szkolnego 2025/2026
| L.p. | Tytuł szkolenia | Prowadzący/Organizator |
| POMIAR DYDAKTYCZNY I OCENIANIE | ||
| 1. | Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem | Joanna Marek |
| 2. | Ocenianie zachowania w praktyce szkolnej | Joanna Marek |
| 3. | Jak oceniać, żeby wspierać? Ocenianie kształtujące w praktyce | Iwona Czaplicka |
| 4. | Ocenianie wspierające aktywność poznawczą i sprawczość uczniów | Dorota Dąbrowska |
| 5. | Diagnoza i ocenianie kształtujące punktem wyjścia do uczenia się i rozwoju ucznia | Agata Reszewicz |
| POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA, KSZTAŁCENIE SPECJALNE I EDUKACJA | ||
| 6. | Informacja zwrotna sposobem na budowanie sprawczości uczniów ze SPE oraz zachęcenie do współpracy ich rodziców | Dorota Cybulska |
| 7. | Uczeń z ADHD na lekcji – jak mu pomóc? | Dorota Cybulska |
| 8. | Zadania dyrektora, wychowawcy, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Dorota Cybulska |
| 9. | Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia ze SPE poprzez stosowanie metod aktywizujących w dydaktyce (etap I i II edukacji) | Dorota Cybulska |
| DYDAKTYKA | ||
| 10. | Rozwijanie myślenia krytycznego na lekcjach | Dorota Dąbrowska |
| 11. | Szkoła przestrzenią sprzyjającą rozwojowi sprawczości oraz kompetencji poznawczych ( kreatywności, krytycznego myślenia, współpracy), osobistych i społecznych | Dorota Dąbrowska |
| 12. | Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w praktyce szkolnej | Dorota Dąbrowska |
| 13. | Jak skonstruować wymagania edukacyjne? | Joanna Marek |
| 14. | STEAM-owe lekcje w edukacji szkolnej sposobem na interdyscyplinarność | Joanna Marek |
| 15. | Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie | Joanna Marek |
| 16. | Jak uczyć w wielokulturowej klasie? | Lidia Grad |
| 17. | Strategie uczenia się w zróżnicowanej klasie | Lidia Grad |
| 18. | Zmajstrujmy coś, czyli uczenie się przez doświadczanie – nauczanie interdyscyplinarne i innowacje edukacyjne | Lidia Grad |
| 19. | Zrozumieć pokolenie Z i Alfa – wyzwania dla nauczycieli i strategie pracy z uczniami | Iwona Czaplicka |
| 20. | Gamifikacja w pracy nauczyciela | Alicja Pieloszczyk |
| 21. | Jak się uczyć? Pomoc uczniom w znalezieniu własnej drogi do efektywnego uczenia się | Alicja Pieloszczyk |
| 22. | Rozwijanie sprawczości uczniów szkoły zawodowej. Od teorii do praktyki | Iwona Puciłowska |
| 23. | Jak kształcić aktywność poznawczą i sprawczość uczniów? Rola i zadania nauczycieli oraz dyrektora sprawującego nadzór pedagogiczny | Dorota Szymonowicz |
| 24. | Dydaktyka rozwoju kompetencji - wiedza, umiejętności, postawy w uczeniu się | Agata Reszewicz |
| TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE I KOMUNIKACYJNE | ||
| 25. | Canva i sztuczna inteligencja w edukacji – kreatywne i bezpieczne wykorzystanie nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela * Ze względu na techniczny charakter szkolenia, organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia liczby uczestników przypadających na jedno spotkanie. | Paweł Jastrzebski |
| 26. | Cyberbezpieczeństwo w edukacji – ochrona danych i kont w cyfrowym świecie, praktyczne zasady ochrony danych osobowych | Paweł Jastrzebski |
| 27. | Fonoholizm i uzależnienia cyfrowe – cichy wróg szkolnej codzienności | Paweł Jastrzebski |
| 28. | Higiena cyfrowa i ewaluacja źródeł online | Paweł Jastrzebski |
| 29. | Sztuczna Inteligencja w pracy nauczyciela – wybrane przykłady | Adrianna Sierzputowska |
| 30. | Uczeń z nosem w smartfonie – czy naprawdę mamy się czego obawiać? | Adrianna Sierzputowska |
| 31. | Cyfrowy świat oczami nastolatka | Adrianna Sierzputowska |
| WYCHOWANIE, OPIEKA, PROFILAKTYKA | ||
| 32. | Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym | Joanna Wysmułek |
| 33. | Uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole – jakiego wsparcia mogą mu udzielić nauczyciele? | Joanna Wysmułek |
| 34. | Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec | Joanna Wysmułek |
| 35. | Szkoła, która łączy – metody budowania wspólnoty i relacji, wzmacniania więzi oraz rozwijania wrażliwości w klasie | Iwona Czaplicka |
| 36. | Skuteczna współpraca nauczycieli w radzie pedagogicznej, z rodzicami i społecznością lokalną | Iwona Czaplicka |
| 37. | Wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego ucznia | Danuta Lasek |
| 38. | Jak rozwijać empatię u nastolatków? | Danuta Lasek |
| 39. | Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym? | Danuta Lasek |
| 40. | Wychowanie w dobie ekranów – jak kształtować właściwe zachowania uczniów | Adrianna Sierzputowska |
| 41. | Praktykowanie uważności drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów | Adrianna Sierzputowska |
| 42. | Hejt w sieci - jak go rozpoznać i zatrzymać | Adrianna Sierzputowska |
| NADZÓR PEDAGOGICZNY I INNOWACJE | ||
| 43. | Ocena pracy jako wyznacznik profesjonalizmu zawodowego nauczyciela. Ważne aspekty prawne i merytoryczne. | Dorota Szymonowicz |
| 44. | Wpływ umiejętności, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli na sukces dydaktyczny ucznia i szkoły | Dorota Szymonowicz |
| PRAGMATYKA ZAWODU I EDUKACJA ZDROWOTNA | ||
| 45. | Pierwsza pomoc przedmedyczna dla nauczycieli i pracowników placówki oświatowej | Iwona Puciłowska |
| 46. | Interdyscyplinarny charakter edukacji zdrowotnej. Zadania nauczycieli różnych przedmiotów | Iwona Puciłowska |
| 47. | Promocja zdrowego stylu życia w placówce oświatowej | Iwona Puciłowska |
