Kierunek I. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego na I-ym i kolejnych etapach edukacyjnych w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. |
Maria M. Ferenc KS - 2 „Stymulacja procesów percepcyjnych u dzieci w wieku przedszkolnym”, W - 15 "Adaptacja dzieci sześcioletnich w szkole", W - 16 „Kształtowanie zmysłów dzieci w wieku 3-5 lat poprzez działania artystyczne”, W - 17 „Różnorodne formy pracy wdrażające do wykorzystania w praktyce wiedzy z zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej”, W - 85 "Budowanie poczucia wartości u dzieci, samodzielności i motywacji", W - 86 "Współpraca z rodzicami, również w sytuacjach kryzysowych", W - 87 "Możliwości stosowania nowoczesnych urządzeń telekomunikacyjnych w dydaktyce", W - 89 "Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania", W - 90 "Projekty w edukacji matematycznej i przyrodniczej". Bożenna Kossakowska W-59 "Baltie- Programowanie nie tylko dla dzieci" Danuta Lasek KD-31 "Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? - kontynuacja formy", W-91 "Ruch jest zdrowy i dla ciała i dla głowy. Rozwijające ćwiczenia dr Paula Dennisona w szczególności dla 6,7-latków", W-92 "Ocenianie kształtujące w klasach I-III" Iwona Puciłowska W - 57 "Pierwsza pomoc w placówce edukacyjnej. Zadania nauczycieli", W - 132 "Pierwsza pomoc w placówce edukacyjnej. Zadania nauczycieli" Joanna Szkop W - 25, W - 26 "Przygotowanie uczniów do nowej formuły sprawdzianu zewnętrznego", W - 27 "Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej", W - 84 "ABC teatru lalek-animacja i budowa prostych lalek teatralnych", W - 126 "Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej", W - 127 "Edukacyjna wartość dodana w szkole podstawowej". |
Kierunek II. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie matematyki. |
Jolanta Boryszewska W - 93 "Motywowanie uczniów do nauki - teoria i praktyka Dorota Dąbrowska W - 96 "Kształcenie umiejętności redagowania wypowiedzi na poziomie podstawowym i rozszerzonym", W - 97 "Uczeń i nauczyciel uczestnikami rozmowy dotyczącej literackich, ikonicznych i językowych tekstów kultury", W - 100 "Konstruowanie planu wdrażania rekomendacji; W-98 Warsztaty poetyckie", KD - 35 "Diagnozowanie kompetencji polonistycznych uczniów w kontekście przygotowania do egzaminu maturalnego", KS - 1 "Aktualności bibliotekarstwa szkolnego", W - 101 "Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 w pracy nauczyciela bibliotekarza", RP "Kształcenie czytania jako kompetencji kluczowej", RP "Wykorzystanie wyników badania osiągnięć uczniowskich w pracy szkoły" Dorota Kozioł W - 112 "Konstruowanie planu wdrażania rekomendacji"' W - 113 "Konstruowanie planu wdrażania rekomendacji", RP "Analiza wyników egzaminów zewnętrznych z wykorzystaniem Edukacyjnej Wartości Dodanej", KL - 5 "Klub aktywnego chemika" Jadwiga Pieczywek KL - 4 Klub aktywnego matematyka dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych W - 147 Wewnątrzszkolne konkursy matematyczne nie tylko dla uzdolnionych W - 109 Projektowanie ciekawych lekcji matematyki w szkole ponadgimnazjalnej Iwona Puciłowska KS - 13/2 "Jakość kształcenia zawodowego w kontekście wymagań rynku pracy", W - 45 "Zastosowanie metody tekstu przewodniego w nauczaniu umiejętności praktycznych", W - 46 "Wdrażanie uczniów do samokształcenia i kształcenia ustawicznego, W - 118 "Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły zawodowej - w trosce o rozwój ucznia" RP - "Rozwijanie kompetencji personalnych i społecznych uczniów szkoły zawodowej", RP- "Zadania nauczycieli w procesie wdrażania uczniów do samokształcenia". Bożena Zgrzywa W - 105 "Historia regionalna. Wykorzystanie zasobów Archiwum Państwowego Oddział w Łomży", W - 106 "Wielka Wojna - czego nie wiemy o I wojnie światowej 1914 - 1918", W - 107 "Formułowanie celów lekcji zgodnie z zasadami oceniania kształtującego", W- 108 "Jak formułować wnioski po analizie sprawdzianu z historii i wos?" |
Kierunek III. Profilaktyka agresji i przemocy w szkole |
Jolanta Boryszewska RP - 12,13,22 "Trudne zachowania uczniów - jak je zrozumieć i jak z nimi pracować" RP- "Zrozumieć agresję, RP - 19 "Współpraca z trudnymi rodzicami", W - 70 "Prawa i obowiązki nauczyciela. Spojrzenie formalno-prawne", W - 67/1/2/3, W-135 "Współpraca z trudnymi rodzicami", W - 68 "Planowanie i realizacja działań wychowawczych wspierających rozwój emocjonalny uczniów", W - 134 "Profilaktyka agresji i przemocy w szkole", W - 135 "Uczyńmy szkołę bezpieczniejszą - analiza zagrożeń, plan wprowadzenia korekty". Marzena Rafalska W - 71/1, W - 71/2 "Komunikacja bez przemocy w szkole", W - 72 "Kształcenie kompetencji społecznych i obywatelskich uczniów", W - 137 "Przedszkole bez dyskryminacji – jak prowadzić działania antydyskryminacyjne w przedszkolu", W - 138 "Szkoła bez dyskryminacji – jak prowadzić działania antydyskryminacyjne w szkole", W - 140 "Sposoby kształcenia kompetencji społecznych i obywatelskich w pracy wychowawcy". Jolanta Šimon KD - 23 "Kurs kierowników wycieczek szkolnych" KD - 28 "Kurs na wychowawcę wypoczynku" Hanna Waszkiewicz W - 141 "Pomoc wychowankom w konstruktywny sposób radzenia sobie z negatywnymi emocjami", W - 142 "Odpowiedzialność narkotykowa - prawne aspekty narkomanii", W - 144 "Edukacja zdrowotna - strata czasu czy szansa rozwojowa", W - 145 "Rozmowy z wychowankami na ważne dla nich tematy", RP - "Profilaktyka uzależnień w szkole/ placówce oświatowej". |
Kierunek IV. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych. |
Danuta Momot KD - 14 - "Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia uczniów ze SPE", KD - 32 - "Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", KL - 7 - "Klub nauczycieli kształcenia specjalnego", KS - 2 - "Sposoby wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcjami w placówkach oświatowych", KS - 5 "Edukacja włączająca dziecko niepełnosprawne w praktyce szkolnej", RP - 31 "Jak pracować z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w klasie szkolnej i indywidualnie", RP - 64 - "Uczeń ze SPE w szkole organizacja i realizacja procesu edukacji", RP - 65 - "Jak pracować z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w klasie szkolnej", W - 43 "Wspieranie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej i specjalnej". |