Dla nauczycieli
KD - 15 Skuteczna komunikacja w nauczaniu
ADRESACI FORMY DOSKONALENIA: nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych
MIEJSCE REALIZACJI ZAJĘĆ: CEN w Łomży
WYMIAR GODZIN: 16 (2x8)
- Zasady wpływy społecznego - mechanizmy wpływu społecznego, oddziaływanie na otoczenie
- pozytywny sposób, budowanie relacji opartych na autentyczności.
- Role nauczyciela - W której z ról czujesz się najlepiej - mentora, przewodnika, organizatora
- czy inspiratora?
- Style nauczania - Siedzieć za biurkiem czy może wyjść do grupy?
- Charakterystyka grup wiekowych - etapy rozwoju uczniów, ich potrzeby i tego jak wpływają one na metody nauczania.
- Organizacja lekcji - Jak lepiej zorganizować czas i przestrzeń, by lekcja była bardziej efektywna
- i angażująca?
- "Code of conduct" - lista zasad, które powinny być przestrzegane podczas zajęć.
- Zarządzanie grupą - umiejętności niezbędne do utrzymania dyscypliny i aktywnego zaangażowania uczniów.
- Język na lekcji - Jak dobierać odpowiedni język, by skutecznie komunikować się
- z uczniami i wspierać ich w nauce?
- Magiczne słowa - wyrażenia, które wpływają na jakość relacji; 'stop' dla sabotujących słów.
- Presupozycje - wyćwiczenie wzorców językowych pozwoli w subtelny sposób kierować rozmową, jak też i wybudzać ciekawość poznawczą uczniów i innych odbiorców.
- Zadawanie pytań jako potężne narzędzie komunikacji.
- Prezentacje - jak przygotować prezentacje w stylu Steve Jobsa, opierając się schemacie trójkowym, z którego korzystają najlepszy mówcy na świecie.
- Konflikty - Jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi w klasie, zarówno między uczniami,
- jak i pomiędzy nauczycielem a uczniami?
- "Sleight of Mouth" - reagowanie na zastrzeżenia oraz rewelacyjny sposób na tłumaczenie zawiłych treści w prosty sposób, tak, by na dłużej zostały w pamięci odbiorców.
- Asertywność - jak pewnie wyrażać się, z szacunkiem do innych.
- Trudne rozmowy - jak prowadzić rozmowę ukierunkowaną na osiągniecie danego zachowania podopiecznych.
- Komunikacja podświadoma - zasadnicze różnice między świadomym poziomem komunikacji (społecznym) a nieświadomym (psychologicznym); rozpoznanie komunikatów w obu obszarach pozwala na lepsze i pewniejsze czucie swojej roli.
- Podstawy mowy ciała i wykrywanie kłamstwa - czyli pozostałe 93% komunikacji; jej znajomość potrafi przewidzieć zachowanie podopiecznych oraz zapobiegać manipulacji.
- Samoocena i dalszy rozwój - jak prowadzenie zajęć wpływa na rozwój nauczyciela, w jaki sposób go mierzyć i stawiać sobie kolejne cele.
98 1090 2590 0000 0001 3723 6452
CENA: 250 zł
mgr Adrianna Sierzputowska
Posiadane uprawnienia i kwalifikacje:
- mgr filologii germańskiej
- mgr filologii angielskiej
- nauczyciel dyplomowany
- egzaminator egzaminu maturalnego z języka niemieckiego
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- aktywnych i nowoczesnych metod pracy na lekcji języka obcego
- praktyki „uważności” w procesach nauczania
- kursy dla kandydatów na wychowawców wypoczynku dzieci i młodzieży
| Termin | Cena | Status | |
|---|---|---|---|
| 2026-01-10 09:00 | Prowadzący zajęcia: mgr Michał Wyciński - I spotkanie | 250 zł | zaplanowany termin |
| Organizator zajęć: mgr Adrianna Sierzputowska (a.sierzputowska|cen.lomza.pl| |a.sierzputowska|cen.lomza.pl , 86 216 42 17 w. 16) | |||
| 2026-01-17 09:00 | Prowadzący zajęcia: mgr Michał Wyciński - II spotkanie | brak danych | zaplanowany termin |
| Organizator zajęć: mgr Adrianna Sierzputowska (a.sierzputowska|cen.lomza.pl| |a.sierzputowska|cen.lomza.pl , 86 216 42 17 w. 16) | |||
Logowanie
Użyj poniższego formularza, aby zalogować do swojego konta.
