Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Adrianna Sierzputowska
KS/R/4/1, KS/R/4/2, KS/R/4/3, KS/R/4/4 Jak wyniki z egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego mogą pomóc w motywowaniu uczniów do samodzielnej nauki?
KL-4/1/2, KL-4/2/1 Klub anglistów w erze cyfrowej
RP - Dobrostan ucznia i nauczyciela a efektywność ich pracy
Alicja Pieloszczyk
W - 50 Przymusowe roboty w III Rzeszy
W - 142 ""Jeszcze jedno lato. 1914-1918 - kooperacyjna gra planszowa Archiwów Państwowych. Codzienność czasu I wojny światowej przeniesiona na planszę
W - 143 Skuteczne strategie motywowania uczniów do nauki i indywidualnego rozwoju
KS/R/14 - Kształtowanie postaw patriotycznych, obywatelskich i społecznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej - zadania współczesnego nauczyciela historii
ZO - 9 Relacje świadków wydarzeń na lekcji historii - zajęcia otwarte w klasie VIII szkoły podstawowej
ZO - 22 Uczenie się we współpracy na lekcji historii - zajęcia otwarte w klasie V szkoły podstawowej
PR - 5 Między historią i literaturą: "Kochasz ty dom, rodzinny dom…" - 3. edycja
Angelika Kędziorek
ZO - 4 Organizacja pracy w klasie łączonej - lekcja otwarta w klasie 2 i 3 szkoły podstawowej
ZO - 18 Integracja i współpraca w świetlicy szkolnej - lekcja otwarta
Anna Borawska
W - 72 Twórcze myślenie na zajęciach w przedszkolu i szkole podstawowej a sukcesy edukacyjne i zawodowe młodego człowieka
W - 75 Asertywność panaceum na stres i wypalenie zawodowe w pracy
W - 73 Akcja ""regeneracja"", czyli jak nie stracić poczucia sensu i motywacji do pracy w edukacji
W - 77 O podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych oraz o wyzwaniach w pracy w kontekście chrześcijaństwa
W - 76 Sentencje, opowieści, muzyka jako źródło inspiracji i motywacji do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych
W - 79 Z pamietnika doradcy zawodowego - podcast
W - 162 Szkoła miejscem troski o właściwe relacje interpersonalne i przestrzeganie praw ucznia
W - 164 Nie wystarczy wiedzieć, co powiedzieć, trzeba jeszcze wiedzieć jak
W - 165 Współpraca w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego z rodzicami uczniów
W - 166 Wychowanie w duchu wartości
W - 167 ""Masz tę moc"" - czyli wspomaganie kreowania kariery edukacyjno-zawodowej uczniów poprzez rozwój inteligencji wielorakich"
KL - 14/4/1 Klub antywypaleniowy
RP - Sztuka asertywności a dobrostan psychiczny nauczyciela
RP - Kształtowanie twórczego myslenia podczas zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
RP - Profilaktyka antystresowa i antywypaleniowa w rzeczywistści szkolnej
RP - Szkoła miejscem troski o właściwe relacje interpersonalne i przestrzeganie praw ucznia
Anna Tymińska
KS/R/9/2; KS/R/9/3 Ruch i zabawa to podstawa. Przedszkole miejscem rozwijania fundamentalnych umiejętności niezbędnych na dalszych szczeblach edukacji
PR - 8 Wszystkie kolory emocji - projekt edukacyjny, edycja II, część 2
Danuta Lasek
KD Empatia w wychowaniu i trudne emocje u dzieci
W Rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym
RP - Jak nauczyć dziecko bycia empatycznym?
Dorota Cybulska
W - 15 Wsparcie dzieci i młodzieży z przejawami zachowań autodestrukcyjnych
W - 17 Zabawy pomagające uczniom ze spektrum autyzmu zdobywać umiejętności społeczne
W - 20 Stymulowanie rozwoju motorycznego dzieci/uczniów ze SPE
W - 18 Jak rozwijać inteligencję emocjonalną u młodzieży?
W - 19 Jak wykształcić inteligencję emocjonalną u dzieci/uczniów ze SPE?
W - 16 Empatia zmienia nas: szkołę i świat - pomysły na zajęcia terapeutyczne
W - 67 Rozpoznawanie i reagowanie na kryzys emocjonalny u uczniów. Rola katechety we wspieraniu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
W - 14 Plastelinografia w praktyce edukacyjnej i terapeutycznej jako sposób wspierania rozwoju i dobrostanu dzieci i młodzieży
W - 107 Zabawy i ćwiczenia motywujące dzieci ze spektrum autyzmu do komunikowania
W - 108 jak zrozumieć i oswoić sres?
W - 109 Praca z osobą przejawiającą zachowania trudne z wykorzystaniem stosowanej analizy zachowania
W - 147 Przetwarzanie słuchowe oraz rola integracji sensorycznej w prawidłowym rozwoju dziecka
W - 156 Duchowe wsparcie dla dzieci i młodzieży z rozbitych rodzin. Jak budować poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia u ucznia?
W - 157 Wpływ traumy na obraz Boga u ucznia: wyzwania i zadania katechety w procesie duchowego wsparcia
W - 159 Self_Reg jako narzędzie wspierania uczniów ze SPE - regulacja emocji i zachowań w praktyce szkonej
KL - 12 Klub nauczycieli pracujących z uczniami ze SPE
RP - Wspieranie dobrostanu i dbałość o zdrowie psychiczne uczniów, w tym uczniów ze SPE
RP - Podnoszenie jakości edukacji włączającej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zróżnicowanym
RP - Zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów w procesie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RP - Rola i zadania specjalistów w przedszkolu i szkole
RP - Sposoby wspierania ucznia zdolnego w szkole
WE - 1 Poczuj, doświadcz i przekaż dalej - Niewidzialna Wystawa
Dorota Dąbrowska
W- 44 Widzieć, jak uczniowie się uczą - w stronę empatycznej edukacji
W-131 O czym warto rozmawiać z rodzicami uczniów?
RP - Kształcenie kompetencji czytania czynnikiem decydującym o rozwoju intelektualnym i społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży
Dorota Kozioł
KS/R/11 – Zasoby internetowe, ZPE i AI w pracy nauczyciela matematyki.
KS/R/12 – Zasoby internetowe, ZPE i AI w pracy nauczyciela matematyki.
KL –7/1/1 Klub aktywnych matematyków (szkoły podstawowe)
KL – 8/1/1 Klub aktywnych matematyków (szkoły ponadpodstawowe)
Dorota Szymonowicz
W - 2 Kierunki polityki oświatowej państwa w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki
KS - 20 Klimat i relacje w szkole, a zdrowie psychiczne uczniów.
RP - Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji.
RP - Współpraca i odpowiedzialność dyrektora, nauczycieli przedmiotu oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne za planowanie i realizację procesu dydaktyczno - wychowawczego prowadzonego z uczniami.
Iwona Czaplicka
W - 46. W poszukiwaniu wartości - wyprawa do krainy fantasy. Literackie wędrówki z Tolkienem i Lewisem. ZO-20. Jednodniowe muzeum jako metoda aktywizowania uczniów na lekcji podsumowującej pracę z lekturą Dorota Zalewska
W-147 Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języków obcych
KL-5/1/1 Klub Germanistów - indywidualizujemy pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka niemieckiego
KL-5/4/1 Klub Germanistów - indywidualizujemy pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka niemieckiego
KL-5/3/1 Klub Germanistów - indywidualizujemy pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka niemieckiego
KL-5/3/2 Klub germanistów - indywidualizujemy pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach języka niemieckiego
Joanna Marek
KD - 7 - Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie sposobem na podnoszenie jakości edukacji włączającej- część 1 i 2
W - 82 - Misja zdrowie, czyli tajemnice ludzkiego ciała - podcast
RP - Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie sposobem na podnoszenie jakości edukacji włączającej
Joanna Wysmułek
W-106 Samouszkodzenia u dzieci i młodzieży
W-105 Pierwsza pomoc emocjonalna w kryzysie dla dziecka i nastolatka
KS-20 Klimat i relacje w szkole, a zdrowie psychiczne uczniów.
KL-21/2 Klub aktywnego wychowawcy
RP -Praca z dzieckiem niepłnosprawnym intelektualnie
RP-Agresja i sposoby jej przeciwdziałania
RP- Podnoszenie jakości edukacji włączajacej oraz rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z zespołem zóznicowanym
RP-Uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole
Jolanta Boryszewska
W-6 Seksualność dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
W-10 Działania w ramach realizacji Standardów ochrony małoletnich. Wdrażanie procedury "Niebieskie karty" w szkole
W - 7 Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży. Profilaktyka depresji wśród dzieci i młodzieży
W- 8 Kształtowanie kluczowych kompetencji społecznych uczniów - umiejętności komunikacyjne
W- 9 Kształtowanie kluczowych kompetencji społecznych uczniów - umiejętność współpracy w grupie
W – 100 Dobrostan – jak o niego dbać?
W – 101 Kształtowanie kluczowych kompetencji społecznych uczniów – kompetencje emocjonalne (empatia)
W – 102 Realizacja standardów ochrony małoletnich w szkole. Przemoc rówieśnicza
KS/R/15/1/2/3/4 Wspieranie dobrostanu uczniów i nauczycieli - jakie działania wato zaplanować?
KS-7 Jak poprawić dobrostan dzieci? Spotkanie z rodzicami klas 0-4
KS-8 Jak poprawić dobrostan dzieci? Spotkanie z rodzicami klas 5-8
RP - Wsparcie wychowawcze i psychoprofilaktyczne uczniów w sytuacji kryzysowej
RP - Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny
RP - Formy przemocy domowej (przedszkole, edukacja elementarna)
RP - Profilaktyka przemocy rówieśniczej – rola świadka
RP - Dobrostan uczniów i nauczycieli - jak o niego dbać?
Lidia Grad
W- 154 Uczymy nastolatki w zróżnicowanej klasie uczyć się skutecznie.
KL- 9/1/2 Klub Geografów i Przyrodników - kreatywne metody pracy w interdyscyplinarnym podejściu do nauczania - język edukacji i komunikacji szkolnej. (powiat zambrowski i wysokomazowiecki)
KL-9/2/2 Klub Geografów i Przyrodników - kreatywne metody pracy w interdyscyplinarnym podejściu do nauczania - język edukacji i komunikacji szkolnej. (powiat łomżyński i kolneński)" "RP- 27 Wielokulturowa klasa - uczniowie z doświadczeniem migracyjnym
RP - Jak uczyć skutecznie?
ZO-11 - Informacja zwrotna na lekcji powtórzeniowej sposobem na wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży.
ZO-23 Krytyczna analiza informacji geograficznych dostępnych w internecie
Martyna Napiwodzka
W-120 - Pierwsze kroki w przedszkolu - wsparcie dobrostanu psychicznego dziecka w trakcie procesu adaptacji
KS/R/9/1 - Ruch i zabawa to podstawa. Przedszkole miejscem rozwijania fundamentalnych umiejętności niezbędnych na dalszych szczeblach edukacji.
KS/R/9/4 - Ruch i zabawa to podstawa. Przedszkole miejscem rozwijania fundamentalnych umiejętności niezbędnych na dalszych szczeblach edukacji.
KL - 11/2/2 - Blisko przedszkola
ZO-3 - Zajęcia otwarte w grupie dzieci 6-letnich - Rola nauczyciela w rozwijaniu aktywności twórczej dziecka
PR - 2- Wszystkie kolory emocji - projekt edukacyjny
Monika Dąbrowska-Ignaczuk
W-40 Uczeń aktywny i skoncentrowany- czy taki istnieje? Samoregulacja i jej wpływ na uczenie się
KL - 17/1/1 Witaj w klubie! Sieć współpracy aktywnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
ZO-5 Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej. Zajęcia otwarte w klasie II oraz III szkoły podstawowej
Piotr Kaja
W-23 Projekt artystyczny w przedszkolu i szkole.
W-24 Budowanie wspólnego pola uwagi i relacji z wykorzystaniem narzędzi TIK.
W-112 „Coś z niczego”, czyli recykling muzyczno-plastyczny z elementami integracji sensorycznej w edukacji małego dziecka.
KD – 7 Indywidualizacja sposobem na podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy w zróżnicowanej klasie – część I i II: 6. Indywidualizacja w przedmiotach artystycznych.
KL-23/1 Zajęcia muzyczne dla dzieci ze specyficznymi potrzebami (opinie i orzeczenia) - sieć współpracy i samodoskonalenia dla doradców metodycznych i konsultantów.
Sylwia Sawicka
W - 70 Jak ustalać priorytety, planować pracę specjalisty
W - 69 Gdzie szukać pomysłów na pracę z trudnym uczniem - trening zastępowania agresji i program nauki zachowania
W - 71 Gdzie szukać pomysłów na pracę z trudnym uczniem - przyjazne techniki behawioralne
KL - 22/1 Specjaliści przy kawie - projekt młodzieżowy kurs nauki życia