mgr Dorota Szymonowicz
mgr Dorota Szymonowicz
Konsultant do spraw oświatowej kadry kierowniczej
(I piętro. pok. nr 16)
tel. 86 216 42 17 w. 24
e-mail: d.szymonowicz@cen.lomza.pl
Godziny pracy:
poniedziałek 7.30 – 15.30
wtorek 7.30 – 15.30
środa 7.30 – 16.00
czwartek 7.30 – 15.30
piątek 7.30-10.00
Konsultacje w godzinach pracy
Posiada kwalifikacje i uprawnienia:
- magister pedagogiki w zakresie nauczania początkowego
- studia podyplomowe czterosemestralne w zakresie filologii polskiej dla magistrów innych specjalności
- studia podyplomowe kwalifikacyjne w zakresie badania jakości w oświacie
- kurs kwalifikacyjny z organizacji i zarządzania oświatą
- kurs kwalifikacyjny przygotowujący do pracy edukatorskiej z dorosłymi
- kurs z zakresu mierzenia jakości pracy szkół i placówek wg programu MEN
- kurs w zakresie realizacji projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły”.
Tematyka zajęć prowadzonych dla nauczycieli i dyrektorów w CEN, m. in.
- Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora szkoły/placówki (planowanie, organizowanie i dokumentowanie działań z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa).
- Akty prawa wewnątrzszkolnego.
- Kompetencje poszczególnych organów szkolnych.
- Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle obowiązującego prawa oświatowego.
- Rola obserwacji w procesie oceny pracy nauczyciela.
- Ocena pracy dyrektora i nauczyciela – kryteria obowiązkowe i dodatkowe.
- Rola i zdania dyrektora w procesie przygotowania nauczyciela początkującego do zawodu.
- Rola i zadania mentora w świetle obowiązującego prawa oświatowego.
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole i placówce.
- Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli.
Oferta na drugie półrocze 2024-2025
L.p. | Numer i nazwa formy | Data | Godzina | Osoby współpracujące |
1. | W – 176 „Stara” i „nowa” ścieżka awansu zawodowego nauczyciela. | 20.02.2025 r. online | 15.00 | mgr Monika Rękawek |
2. | KL-1/2 Klub dyrektora | 18.03.2025 r. | 9.00 | mgr Dorota Szymonowicz |
3. | KD – 20 Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela początkującego – „Odpowiedzialność nauczyciela za bezpieczeństwo”. | 8.04.2025 r. | 8.04. – 30.04.2025 r. (4 godziny dydaktyczne) | mgr Dorota Szymonowicz |
4. | KL-1/2 Klub dyrektora | 10.04.2025 r. | 9.00
| mgr Dorota Szymonowicz
|
5. | KD – 20 Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela początkującego – „Jak się przygotować do zebrania rady pedagogicznej?”. | 15.05.2025 r. online | 15.00
| mgr Dorota Szymonowicz |
6. | KL-1/2 Klub dyrektora | 20.05.2025 r. | 9.00 | mgr Dorota Szymonowicz |
7. | KD – 20 Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela początkującego – „Komunikacja i współpraca w radzie pedagogicznej”. | 2.06 – 16.06.2025 r. online-wysłuchanie nagrania | 4 godziny dydaktyczne | mgr Dorota Szymonowicz |
8. | FD – 2 Forum Dyrektorów – „Nowe podstawy programowe – edukacja w praktyce”. | 12 – 13.06.2025 r. | 12 godzin | mgr – Elżbieta Strzemieczna, mgr Marcin Marciniak –Mierzejewski – Instytut Badań Edukacyjnych |
Proponowane tematy rad pedagogicznych w roku szkolnym 2024/2025
- Klasy trudne wychowawczo szkole podstawowej – zdania i odpowiedzialność wychowawcy, nauczycieli pracujących w jednym oddziale oraz specjalistów i dyrektora szkoły w świetle obowiązującego prawa oświatowego
- Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych
- „Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia”. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji
- „Ja nauczyciel, nie muszę być bezbłędny ani doskonały” – potrzebuję wsparcia i zrozumienia w ustawicznym procesie zmiany zachodzącym w szkole/placówce
- Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle obowiązującego prawa oświatowego
-
Współpraca i odpowiedzialność dyrektora, nauczyciela przedmiotu oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne za planowanie i realizację procesu edukacyjno-wychowawczego prowadzonego z dziećmi/uczniami w przedszkolach i szkołach
Uwaga! Szkolenie skierowane jest do całych rad pedagogicznych, do zespołu nauczycieli w tych szkołach i placówkach, w których pracuje nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne. Głównym celem szkolenia jest organizacja pracy nauczyciela prowadzącego lekcje/zajęcia z nauczycielem współorganizującym kształcenie integracyjne oraz wskazanie roli i zadań dyrektora w tym procesie.