Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Środa, 11 Czerwiec 2025
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.        cen

mgr Dorota Szymonowicz

mgr Dorota Szymonowicz
Konsultant do spraw oświatowej kadry kierowniczej
(I piętro. pok. nr 16) 
tel. 86 216 42 17 w. 24
e-mail: d.szymonowicz@cen.lomza.pl

Godziny pracy:

poniedziałek          7.30 – 15.30
wtorek                7.30 – 15.30
środa                 7.30 – 16.00
czwartek              7.30 – 15.30
piątek                7.30-10.00


Konsultacje w godzinach pracy

Posiada kwalifikacje i uprawnienia:

  • magister pedagogiki w zakresie nauczania początkowego
  • studia podyplomowe czterosemestralne w zakresie filologii polskiej dla magistrów innych specjalności
  • studia podyplomowe kwalifikacyjne w zakresie badania jakości w oświacie
  • kurs kwalifikacyjny z organizacji i zarządzania oświatą
  • kurs kwalifikacyjny przygotowujący do pracy edukatorskiej z dorosłymi
  • kurs z zakresu mierzenia jakości pracy szkół i placówek wg programu MEN
  • kurs w zakresie realizacji projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły”.

 

Tematyka zajęć prowadzonych dla nauczycieli i dyrektorów w CEN, m. in.

  1. Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora szkoły/placówki (planowanie, organizowanie i dokumentowanie działań z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa).
  2. Akty prawa wewnątrzszkolnego.
  3. Kompetencje poszczególnych organów szkolnych.
  4. Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle obowiązującego prawa oświatowego.
  5. Rola obserwacji w procesie oceny pracy nauczyciela.
  6. Ocena pracy dyrektora i nauczyciela – kryteria obowiązkowe i dodatkowe.
  7. Rola i zdania dyrektora w procesie przygotowania nauczyciela początkującego do zawodu.
  8. Rola i zadania mentora w świetle obowiązującego prawa oświatowego.
  9. Bezpieczeństwo uczniów w szkole i placówce.
  10. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli.

Oferta na drugie półrocze 2024-2025

L.p.

Numer i nazwa formy

Data

Godzina

Osoby współpracujące

1.

W – 176 „Stara” i „nowa” ścieżka awansu zawodowego nauczyciela.

20.02.2025 r.

online

15.00
(3 godziny dydaktyczne)

mgr Monika Rękawek

2.

KL-1/2 Klub dyrektora

18.03.2025 r.

9.00
 (4 godziny dydaktyczne)

mgr Dorota Szymonowicz

3.

KD – 20 Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela początkującego – „Odpowiedzialność nauczyciela za bezpieczeństwo”.

8.04.2025 r.

8.04. – 30.04.2025 r. (4 godziny dydaktyczne)

mgr Dorota Szymonowicz

4.

KL-1/2 Klub dyrektora

10.04.2025 r.

9.00
(4 godziny dydaktyczne)

 

 

mgr Dorota Szymonowicz

 

 

5.

KD – 20 Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela początkującego – „Jak się przygotować do zebrania rady pedagogicznej?”.

15.05.2025 r.

online

15.00
(4 godziny dydaktyczne)

 

mgr Dorota Szymonowicz

6.

KL-1/2 Klub dyrektora

20.05.2025 r.

9.00
(4 godziny dydaktyczne)

mgr Dorota Szymonowicz

7.

KD – 20 Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela początkującego – „Komunikacja i współpraca w radzie pedagogicznej”.

2.06 – 16.06.2025 r.

online-wysłuchanie nagrania

4 godziny dydaktyczne

mgr Dorota Szymonowicz

8.

FD – 2 Forum Dyrektorów – „Nowe podstawy programowe – edukacja w praktyce”.

12 – 13.06.2025 r.

12 godzin

mgr – Elżbieta Strzemieczna, mgr Marcin Marciniak –Mierzejewski – Instytut Badań Edukacyjnych
w Warszawie

Proponowane tematy rad pedagogicznych w roku szkolnym 2024/2025

  1. Klasy trudne wychowawczo szkole podstawowej – zdania i odpowiedzialność wychowawcy, nauczycieli pracujących w jednym oddziale oraz specjalistów i dyrektora szkoły w świetle obowiązującego prawa oświatowego
  2. Wpływ doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół podstawowych na podnoszenie wyników uzyskiwanych przez uczniów, w tym z egzaminów zewnętrznych
  3. „Nauczyciel nie pracuje w szkole, ale w głowie ucznia”. Inspirowanie przyjaznych relacji nauczycieli z uczniami, w tym rozwijanie ich empatii, wrażliwości, współpracy, odpowiedzialności i rozumnej komunikacji
  4. „Ja nauczyciel, nie muszę być bezbłędny ani doskonały” – potrzebuję wsparcia i zrozumienia w ustawicznym procesie zmiany zachodzącym w szkole/placówce
  5. Prawa i obowiązki nauczycieli w świetle obowiązującego prawa oświatowego
  6. Współpraca i odpowiedzialność dyrektora, nauczyciela przedmiotu oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne za planowanie i realizację procesu edukacyjno-wychowawczego prowadzonego z dziećmi/uczniami w przedszkolach i szkołach

    Uwaga! Szkolenie skierowane jest do całych rad pedagogicznych, do zespołu nauczycieli w tych szkołach i placówkach, w których pracuje nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne. Głównym celem szkolenia jest organizacja pracy nauczyciela prowadzącego lekcje/zajęcia z nauczycielem współorganizującym kształcenie integracyjne oraz wskazanie roli i zadań dyrektora w tym procesie.