dr Dorota Cybulska
Konsultant do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej
kierownik pracowni technologii informacyjnej
(parter. pok. nr 4)
tel:86 216 42 17 w. 11
e-mail: d.cybulska@cen.lomza.pl
Godziny pracy:
poniedziałek: 7.30 - 11.00; 12.30 - 17.00
wtorek: 7.30 - 13.00; 14.30 - 17.00
środa: 7.30 - 15.30
czwartek: 7.30 - 8.00; 9.00 - 10.00; 11.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 13.00
Konsultacje w godzinach pracy
Posiadane, uprawnienia, kwalifikacje:
- dr nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa
- nauczyciel dyplomowany
- egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego
- egzaminator sprawdzianu ósmoklasisty z języka polskiego
- kurs kwalifikacyjny oraz studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
- kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą
- trener TUS SST
- trener terapii ręki
Prowadzenie zajęć w zakresie:
- zagadnień związanych z opieką i wychowaniem oraz profilaktyką w szkole
- udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- metod pracy z uczniem z różnymi rodzajami zaburzeń: emocjonalnymi, rozwojowymi, wynikającymi z niepełnosprawności dziecka
- edukacji polonistycznej, zwłaszcza językowej
Propozycje szkoleń w I półroczu roku szkolnego 2023/2024:
KL - 121 Klub nauczycieli pracujących z uczniami ze SPE
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/kluby-sieci-przedmiotowe/45
W - 17 Jak nauczyć uczniów panowania nad własną agresją?
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/1d
W - 18 Depresja i zachowania autodestrukcyjne dzieci i młodzieży
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/2d
W - 19 Wsparcie dzieci i młodzieży z przejawami zachowań autodestrukcyjnych
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/3d
W - 20 Empatyczna komunikacja ważnym aspektem budowania relacji z uczniem
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/4d
W - 21 Usprawnianie zaburzonych funkcji u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/5d
W - 22 Rozwój mowy dziecka w przedszkolu
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/6d
W - 23 Elementy metod terapii ręki i arteterapii na zajęciach rewalidacyjnych
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/7d
W - 24 Praca z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/8d
KL - 12/1 Klub nauczycieli pracujących z uczniami ze SPE (dyslektycy)
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/kluby-sieci-przedmiotowe/45
Propozycje na nauczycieli religii:
W - 78 Uczeń ze spektrum autyzmu na lekcji religii
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/nauczanie-religii/3j
W - 79 Katecheta wobec uczniów ze SPE
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/nauczanie-religii/4j
W - 80 Ikona - teologia zawarta w obrazie
Propozycje szkoleń dla rad pedagogicznych w I półroczu roku szkolnego 2023/24:
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-rad-pedagogicznych
1. Psychologiczne aspekty oceniania uczniów, w tym uczniów ze SPE
2. Planowanie, organizacja, realizacja i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych
3. Ocena funkcjonalna jako początek planowania wsparcia w edukacji właczającej
4. Zwiększenie dostępności i jakości udzielanego wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli i specjalistów w szkołach
5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia ze SPE
6. Indywidualizacja pracy z dzieckiem przedszkolnym w oparciu o wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania
