mgr Danuta Lasek
Konsultant do spraw edukacji wczesnoszkolnej
(I piętro. pok. nr 12)
tel. 86 216 42 17 w. 23
e-mail: d.lasek@cen.lomza.pl
Godziny pracy:
wtorek: 8.30 – 14.30
środa: 8.30 – 14.30
czwartek: 10.30 – 16.00
Konsultacje w godzinach pracy
Posiadane uprawnienia, kwalifikacje:
- nauczyciel dyplomowany
- Studia Podyplomowe z zakresu socjoterapii
- Studia Podyplomowe – autyzm
- kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej
- kurs kwalifikacyjny przygotowujący do pracy edukatorskiej
- kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
- kurs kwalifikacyjny z zakresu organizacji i zarządzania oświatą
Oferta: II półrocze rok szkolny 2022/2023
Metody integracyjne w pracy z grupą- rejon zambrowski i wysokomazowiecki (W-135)
- Metody integracji grupy –organizacja sytuacji początkowych.
- Zabawy na powitanie i poznanie się.
- Pomysły na budowanie relacji z uczniami, m.in. integracyjne gry, karty metaforyczne.
- Tańce integracyjne i zabawy muzyczno-ruchowe w pracy z grupą
- Przyczyny trudności występujących w nauce ortografii i gramatyki.
- Efektywne metody pracy nad poprawnością ortograficzną.
- Sposoby pobudzania motywacji do nauki.
- Dobre praktyki – sprawdzone ćwiczenia, zabawy i gry służące poznawaniu i usprawnianiu nauki ortografii i gramatyki.
- Gramatyczny test na uważność.
- Ortografia on-line – polecane zasoby internetowe.
- Integracja zespołu klasowego.
- Metody dyskusyjne - akwarium, dywanik pomysłów, metoda 66, "Myślące kapelusze", karty dyskusyjne
- Gry dydaktyczne.
- Grywalizacja.
- Aktywizowanie dzieci w zabawach integracyjnych, twórczych i odtwórczych.
- Zabawy muzyczno-ruchowe z elementami muzykoterapii
- Jak stworzyć lapbook?
- Projektowanie matematycznych lapbooków.
- Wykorzystanie lapbooka w rozwijaniu kreatywności uczniów.
- Lapbookowe powtórki.
- Znaczenie poczucia wartości i samooceny w rozwoju dzieci.
- Gry i zabawy wzmacniające poczucie własnej wartości
- Proces uczenia się w aspekcie zintegrowanego działania.
- Diagnoza dominującego oka.
- Ćwiczenia świadomości lewej i prawej strony ciała.
- Zabawy taneczne i ruchowe w aspekcie orientacji przestrzennej
Echa z zajęć W-33
Podczas zajęć warsztatowych W-33 Jak indywidualizować pracę z dzieckiem młodszym? padało dużo konkretnych, ciekawych sposobów indywidualizowania pracy z dziećmi o różnym potencjale edukacyjnym. Uczestnicy szkolenia opracowali grę językową, która może być wykorzystana w klasach 2-3. Pozwala ona dostosować wymagania do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Pliki do pobrania:
TRZY W LINII- WYRAZY Z RZ, Ż- grupa 2
TRZY W LINII-WYRAZY Z Ó, U - GRUPA 1
ECHA Z WARSZTATÓW W-71
Poszukując ciekawych dla uczniów różnorodnych rozwiązań dydaktycznych, grupa nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wzięła udział w warsztatach „Jak stymulować rozwój językowy ucznia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej-różne formy wypowiedzi pisemnych” . Podczas trzech spotkań prowadząca przedstawiła szereg ciekawych ćwiczeń przygotowujących i rozwijających umiejętność konstruowania podstawowych form wypowiedzi na pierwszym etapie edukacyjnym. Uczestniczki spotkań miały również okazję do podzielenia się swoimi doświadczeniami w tym zakresie, autorskimi materiałami, jak i innymi niezwykle ciekawymi materiałami skrzętnie gromadzonymi przez nauczycieli. Na zajęciach zostały również omówione i dopracowane kryteria oceniania omawianych form wypowiedzi (opowiadanie, opis, ogłoszenie, list). Na zajęciach panowała miła i przyjazna atmosfera, a otrzymane materiały szkoleniowe wzbogaciły warsztat dydaktyczny uczestniczek.