Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Sobota, 10 Czerwiec 2023
Biuletyn Informacji Publicznej

Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.        cen

mgr Joanna Marek

Konsultant ds. edukacji przyrodniczej

(I piętro, pok. nr 12)
tel: 86 216 42 17 w. 23
e-mail: j.marek@cen.lomza.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek 8.00 - 15.30

wtorek 8.00 - 15.30
środa 8.00 - 15.30 
czwartek 9.00 - 16.30

piątek 8.00 - 13.00

Konsultacje w godzinach pracy

Oferta doskonalenia zawodowego Propozycja szkoleń w II półroczu 2022/23

KS - 15 O trudnej sztuce dyskutowania w przedmiotach przyrodniczych

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/8i

KD - 12 Bieg z przeszkodami po sukces, czyli o pokonywaniu trudności w przedmiotach przyrodniczych

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/9i

W - 173 Gry planszowe w edukacji przyrodniczej

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/10i

W - 174 A mucha idzie, czyli jak wykorzystać kodowanie w edukacji przyrodniczej

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/11i

Szkolenia Rad Pedagogicznych, tematyka:

  1. Ocenianie kontra docenianie
  2. Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem
  3. Lekcja oparta na metodzie 4U
  4. Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
  5. Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie.

Konsultacje indywidualne w godzinach pracy

 

Oferta doskonalenia zawodowego Propozycja szkoleń w I półroczu 2022/23

Prowadzenie szkoleń:

KS - 2 Wykorzystanie informacji zwrotnej w procesie nauczania - uczenia się

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/6i

KS - 3 Lekcje powtórzeniowe nie muszą być nudne

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/7i

KS - 4 Twórczo i problemowo w przedmiotach przyrodniczych

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/8i

KD - 5 Jak mądrze i skutecznie wspierać ucznia zdolnego?

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/9i

KD - 6 Wykorzystanie witryny google w planowaniu i organizowaniu lekcji metodą webquestu

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/10i

W - 78 Gry planszowe w edukacji przyrodniczej

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/11i

W - 79 Laboratoria przyszłości kontra współczesna szkoła

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/12i

W - 80 Kodowanie, programowanie i robotyka w edukacji przyrodniczej

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/13i

KL - 15/1 Klub przyrodnika

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/kluby-sieci-przedmiotowe/54

 

Organizator formy:

KS - 5 Motywacyjno - wspierające ocenianie szansą na sukces ucznia

https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/ocenianie/w-85

 

Szkolenia członków rad pedagogicznych i zespołów nauczycielskich:

1. Ocenianie kontra docenianie

2. Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem

3. Lekcja oparta na metodzie 4U

4. Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?

5. Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie

Opracowania

Szanowni Państwo, zachęcam do zapoznania się z materiałami opracowanymi przez nauczycieli w ramach Klubu przyrodnika. Autorami  poniższych opracowań są nauczyciele:

Renata Bajkiewicz – nauczyciel biologii, Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
https://drive.google.com/file/d/1BnPTD-D36Rf7_nFnQFX58Z1-N_IMmXT4/view

Alicja Maciejewska – nauczyciel biologii, Szkoła Podstawowa w Miastkowie
https://drive.google.com/file/d/1WMJt-zg5bxtbZ2KyHHY4Bl8SFJuGYmNU/view
https://drive.google.com/file/d/1WaGccgzD4NQf5joHon2XBuHJGKIbq4No/view

Jacek Sokołowski – nauczyciel przyrody, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży
https://drive.google.com/drive/folders/1mKu1TylXH8Zb3Ky9peV50hE8iXbY-VU2

Linki do witryn:

„Budowa i rola oka” -  autor: Alicja Maciejewska
https://sites.google.com/view/narzdy-zmysw-oko/strona-główna
 
„Układ krwionośny” - autor: Renata Bajkiewicz
https://sites.google.com/view/krew--budowa-i-rola/strona-główna

 

cenMariusz Mrozek - innowacja 2021_2022

Materiały ze szkolenia KD - 7 Gamifikacja w edukacji przyrodniczej

Informacja

Szanowni Państwo, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych

Zapraszamy do udziału w szkoleniach dotyczących planowania pracy zgodnie z nową podstawą programową

17.09.2019 r.  - nauczyciele geografii

19.09.2019 r. – nauczyciele chemii

23.09.2019 r.  - nauczyciele  biologii

24.09.2019 r. – nauczyciele fizyki

Ponadto 16.09.2019 r. o godzinie  15.30 w siedzibie CEN odbędzie się konferencja rejonowa dla nauczycieli  tych przedmiotów.

W - 148 Dobble, trimino i inne gry dydaktyczne w edukacji przyrodniczej

W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały

W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały Czym jest lapbook? Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić informacje na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet. Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy
Czytaj więcej

Materiały W-153

W – 154 Doświadczenia za grosik w edukacji przyrodniczej

W dniu 1 marca 2018 roku odbyły się warsztaty dla nauczycieli edukacji przyrodniczej w zakresie metodologii badań. Podczas zajęć nauczyciele wykonywali  doświadczenia i prowadzili obserwacje mikroskopowe. Prezentowane zdjęcia przedstawiają m.in. komórki naskórka obserwowane pod mikroskopem, odbitkę aparatów szparkowych obserwowanych pod mikroskopem.

Efekty pracy nauczycieli

Przedstawiamy efekty pracy nauczycieli podczas warsztatów na temat „Rozwijanie kreatywności  uczniów w świetle nowych podstaw programowych”

 

Podczas zajęć wykorzystano:

  1. Sesję plakatową „Wyreżyseruj film”, którego tematem jest zdrowy styl życia
  2. Zaadoptuj drzewo
  3. Technikę 8 kółek, której tematem było zdrowe odżywianie
  4. Opowieść z odkrywczym wnioskiem
    • Dlaczego zebry są w paski?
    • Dlaczego żyrafy mają długie szyje?
    • Dlaczego wilki wyją do Księżyca?
    • Dlaczego pingwiny, chociaż ptaki nie latają?

Tworzenie „Tajemniczego stwora”

Pliki do pobrania:

a Materiały z zajęć W - 67

KD - 9

Ocenianie kształtujące w przedmiotach przyrodniczych

W-48 Doświadczenia na lekcjach z ekologii i ochrony środowiska

W dniu 7 listopada 2015 r. odbyły się warsztaty ,,Doświadczenia na lekcjach  z ekologii i ochrony środowiska. Nauczyciele nabywali umiejętności planowania i organizowania badań na lekcjach z edukacji proekologicznej. Prezentujemy zdjęcia z warsztatów oraz materiał.

pdf Pobierz materiały


 

Warsztaty ,,Świat skał i minerałów”

Dnia 9.05.2015r. w Ośrodku  Doskonalenia Nauczycieli odbyły się warsztaty ,,Świat skał i minerałów”  adresowane  do nauczycieli przyrody i geografii. Podczas zajęć uczestnicy mieli możliwość obejrzenia bogatej i ciekawej kolekcji skał i minerałów,  a także doskonalili umiejętności ich rozpoznawania. Zajęcia prowadził Pan Wojciech Nodzewski  - nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Czerwonem.

Warsztaty

Warsztaty 23 maja 2015 r. odbyły się warsztaty w Mamuciej Dolinie. Uczestnicy poznawali życie człowieka z epoki kamienia. Zajęcia prowadził archeolog Marek Dąbrowski
Czytaj więcej

Planowanie pracy na lekcjach przyrody z wykorzystaniem metod badawczych