Oferta doskonalenia zawodowego Propozycja szkoleń w II półroczu 2022/23
KS - 15 O trudnej sztuce dyskutowania w przedmiotach przyrodniczych
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/8i
KD - 12 Bieg z przeszkodami po sukces, czyli o pokonywaniu trudności w przedmiotach przyrodniczych
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/9i
W - 173 Gry planszowe w edukacji przyrodniczej
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/10i
W - 174 A mucha idzie, czyli jak wykorzystać kodowanie w edukacji przyrodniczej
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/edukacja-matematyczno-przyrodnicza-matematyka-fizy/11i
Szkolenia Rad Pedagogicznych, tematyka:
- Ocenianie kontra docenianie
- Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem
- Lekcja oparta na metodzie 4U
- Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
- Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie.
Konsultacje indywidualne w godzinach pracy
Oferta doskonalenia zawodowego Propozycja szkoleń w I półroczu 2022/23
Prowadzenie szkoleń:
KS - 2 Wykorzystanie informacji zwrotnej w procesie nauczania - uczenia się
KS - 3 Lekcje powtórzeniowe nie muszą być nudne
KS - 4 Twórczo i problemowo w przedmiotach przyrodniczych
KD - 5 Jak mądrze i skutecznie wspierać ucznia zdolnego?
KD - 6 Wykorzystanie witryny google w planowaniu i organizowaniu lekcji metodą webquestu
W - 78 Gry planszowe w edukacji przyrodniczej
W - 79 Laboratoria przyszłości kontra współczesna szkoła
W - 80 Kodowanie, programowanie i robotyka w edukacji przyrodniczej
KL - 15/1 Klub przyrodnika
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/kluby-sieci-przedmiotowe/54
Organizator formy:
KS - 5 Motywacyjno - wspierające ocenianie szansą na sukces ucznia
https://www.cen.lomza.pl/szkolenia1/dla-nauczycieli/ocenianie/w-85
Szkolenia członków rad pedagogicznych i zespołów nauczycielskich:
1. Ocenianie kontra docenianie
2. Informacja zwrotna – konstruktywny dialog nauczyciela z uczniem
3. Lekcja oparta na metodzie 4U
4. Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
5. Indywidualizacja pracy w zróżnicowanej klasie
Opracowania
Szanowni Państwo, zachęcam do zapoznania się z materiałami opracowanymi przez nauczycieli w ramach Klubu przyrodnika. Autorami poniższych opracowań są nauczyciele:
Renata Bajkiewicz – nauczyciel biologii, Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
https://drive.google.com/file/d/1BnPTD-D36Rf7_nFnQFX58Z1-N_IMmXT4/view
Alicja Maciejewska – nauczyciel biologii, Szkoła Podstawowa w Miastkowie
https://drive.google.com/file/d/1WMJt-zg5bxtbZ2KyHHY4Bl8SFJuGYmNU/view
https://drive.google.com/file/d/1WaGccgzD4NQf5joHon2XBuHJGKIbq4No/view
Jacek Sokołowski – nauczyciel przyrody, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży
https://drive.google.com/drive/folders/1mKu1TylXH8Zb3Ky9peV50hE8iXbY-VU2
Linki do witryn:
„Budowa i rola oka” - autor: Alicja Maciejewska
https://sites.google.com/view/narzdy-zmysw-oko/strona-główna
„Układ krwionośny” - autor: Renata Bajkiewicz
https://sites.google.com/view/krew--budowa-i-rola/strona-główna
Materiały ze szkolenia KD - 7 Gamifikacja w edukacji przyrodniczej
Informacja
Szanowni Państwo, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych
Zapraszamy do udziału w szkoleniach dotyczących planowania pracy zgodnie z nową podstawą programową
17.09.2019 r. - nauczyciele geografii
19.09.2019 r. – nauczyciele chemii
23.09.2019 r. - nauczyciele biologii
24.09.2019 r. – nauczyciele fizyki
Ponadto 16.09.2019 r. o godzinie 15.30 w siedzibie CEN odbędzie się konferencja rejonowa dla nauczycieli tych przedmiotów.
W - 148 Dobble, trimino i inne gry dydaktyczne w edukacji przyrodniczej
Materiały W-151 i W-152
W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały

Materiały W-153
W – 154 Doświadczenia za grosik w edukacji przyrodniczej
W dniu 1 marca 2018 roku odbyły się warsztaty dla nauczycieli edukacji przyrodniczej w zakresie metodologii badań. Podczas zajęć nauczyciele wykonywali doświadczenia i prowadzili obserwacje mikroskopowe. Prezentowane zdjęcia przedstawiają m.in. komórki naskórka obserwowane pod mikroskopem, odbitkę aparatów szparkowych obserwowanych pod mikroskopem.
Efekty pracy nauczycieli
Przedstawiamy efekty pracy nauczycieli podczas warsztatów na temat „Rozwijanie kreatywności uczniów w świetle nowych podstaw programowych”
Podczas zajęć wykorzystano:
- Sesję plakatową „Wyreżyseruj film”, którego tematem jest zdrowy styl życia
- Zaadoptuj drzewo
- Technikę 8 kółek, której tematem było zdrowe odżywianie
- Opowieść z odkrywczym wnioskiem
- Dlaczego zebry są w paski?
- Dlaczego żyrafy mają długie szyje?
- Dlaczego wilki wyją do Księżyca?
- Dlaczego pingwiny, chociaż ptaki nie latają?
Tworzenie „Tajemniczego stwora”
Pliki do pobrania:
KD - 9
Ocenianie kształtujące w przedmiotach przyrodniczych
W-48 Doświadczenia na lekcjach z ekologii i ochrony środowiska
W dniu 7 listopada 2015 r. odbyły się warsztaty ,,Doświadczenia na lekcjach z ekologii i ochrony środowiska. Nauczyciele nabywali umiejętności planowania i organizowania badań na lekcjach z edukacji proekologicznej. Prezentujemy zdjęcia z warsztatów oraz materiał.
Warsztaty ,,Świat skał i minerałów”
Dnia 9.05.2015r. w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli odbyły się warsztaty ,,Świat skał i minerałów” adresowane do nauczycieli przyrody i geografii. Podczas zajęć uczestnicy mieli możliwość obejrzenia bogatej i ciekawej kolekcji skał i minerałów, a także doskonalili umiejętności ich rozpoznawania. Zajęcia prowadził Pan Wojciech Nodzewski - nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Czerwonem.
Warsztaty
