Piątek, 4 Grudzień 2020
Biuletyn Informacji Publicznej
Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.4.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.

mgr Joanna Marek

Konsultant ds. edukacji przyrodniczej

(I piętro, pok. nr 12)
tel: 86 216 42 17 w. 23
e-mail: j.marek@cen.lomza.pl

Godziny pracy: 
poniedziałek 11.00 - 18.00
wtorek 11.00 - 18.00
środa 10.00 - 18.00 
czwartek 10.00 - 18.00
piątek 8.00 - 13.00
Konsultacje w godzinach pracy

Oferta doskonalenia zawodowego dla nauczycieli edukacji przyrodniczej wszystkich typów szkół – I półrocze 2020/2021

Nr Formy

Temat

Liczba godz.

 

Termin

 

 

Uwagi

KD - 10

Plan Daltoński w edukacji przyrodniczej

24

Dostęp

3.11. 2020 r. – 12.01.2021 r.

Platforma Moodle

KD - 9

Przyrodniczy escape room

24

Dostęp

30.09. 2020 r. – 15.12.2021 r

Platforma Moodle

KS - 5

Wykorzystanie QR kodów w edukacji przyrodniczej

2

 

5.11.2020 r.

Internet

 

KS - 6

"Gramy" w piktogramy

2

 

12.11.2020 r.

Internet

 

W - 65

Storytelling - opowieści w nauczaniu sposobem na angażowanie uczniów do nauki

6

 

23.11.2020 r.

Szkolenie stacjonarne

W - 66

Metody pracy we współpracy

12

 

17.10.2020 r.

7.11.2020 r.

Szkolenie stacjonarne

W - 67

Jak rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstów popularnonaukowych

6

 

1.12.2020 r.

Szkolenie stacjonarne

W - 68

Zadawać, nie zadawać, czyli rzecz o pracach domowych

6

 

8.12.2020 r.

Szkolenie stacjonarne

W - 69

W poszukiwaniu inspiracji do projektów edukacyjnych

12

Dostęp

28.09. 2020 r. – 27.10.2020 r

Platforma Moodle

W - 70/1

Nauczanie zdalne w edukacji przyrodniczej (szkoły podstawowe)

4

 

12.10.2020 r.

19.10.2020 r.

Internet

 

W - 70/2

Nauczanie zdalne w edukacji przyrodniczej (szkoły ponadpodstawowe)

4

 

1.10. 2020 r.

8.10.2020 r.

Internet

 

W - 71

Lekcja oparta na metodzie 4U

4

 

21.10.2020 r.

28.10.2020 r.

Internet

 

 

Tematy rad pedagogicznych

Metodyka nauczania

  1. Jak pomóc uczniom zrozumieć lekcje?
  2. Techniki uczenia się uczniów.
  3. Ocenianie kształtujące sposobem na organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się.
  4. Rozwijanie kreatywności uczniów w świetle nowych podstaw programowych.
  5. Indywidualizacja pracy z uczniem na zajęciach lekcyjnych.
  6. Jak planować pracę podczas lekcji przedmiotowych, aby kształtować  kompetencje kluczowe wśród uczniów?

Konsultacje indywidualne dla nauczycieli edukacji przyrodniczej w godzinach pracy

Materiały ze szkolenia KD - 7 Gamifikacja w edukacji przyrodniczej

Informacja

Szanowni Państwo, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych

Zapraszamy do udziału w szkoleniach dotyczących planowania pracy zgodnie z nową podstawą programową

17.09.2019 r.  - nauczyciele geografii

19.09.2019 r. – nauczyciele chemii

23.09.2019 r.  - nauczyciele  biologii

24.09.2019 r. – nauczyciele fizyki

Ponadto 16.09.2019 r. o godzinie  15.30 w siedzibie CEN odbędzie się konferencja rejonowa dla nauczycieli  tych przedmiotów.

W - 148 Dobble, trimino i inne gry dydaktyczne w edukacji przyrodniczej

W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały

W - 53 Lapbooki w edukacji przyrodniczej - materiały Czym jest lapbook? Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić informacje na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet. Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy
Czytaj więcej

Materiały W-153

W – 154 Doświadczenia za grosik w edukacji przyrodniczej

W dniu 1 marca 2018 roku odbyły się warsztaty dla nauczycieli edukacji przyrodniczej w zakresie metodologii badań. Podczas zajęć nauczyciele wykonywali  doświadczenia i prowadzili obserwacje mikroskopowe. Prezentowane zdjęcia przedstawiają m.in. komórki naskórka obserwowane pod mikroskopem, odbitkę aparatów szparkowych obserwowanych pod mikroskopem.

Efekty pracy nauczycieli

Przedstawiamy efekty pracy nauczycieli podczas warsztatów na temat „Rozwijanie kreatywności  uczniów w świetle nowych podstaw programowych”

 

Podczas zajęć wykorzystano:

  1. Sesję plakatową „Wyreżyseruj film”, którego tematem jest zdrowy styl życia
  2. Zaadoptuj drzewo
  3. Technikę 8 kółek, której tematem było zdrowe odżywianie
  4. Opowieść z odkrywczym wnioskiem
    • Dlaczego zebry są w paski?
    • Dlaczego żyrafy mają długie szyje?
    • Dlaczego wilki wyją do Księżyca?
    • Dlaczego pingwiny, chociaż ptaki nie latają?

Tworzenie „Tajemniczego stwora”

Pliki do pobrania:

a Materiały z zajęć W - 67

KD - 9

Ocenianie kształtujące w przedmiotach przyrodniczych

W-48 Doświadczenia na lekcjach z ekologii i ochrony środowiska

W dniu 7 listopada 2015 r. odbyły się warsztaty ,,Doświadczenia na lekcjach  z ekologii i ochrony środowiska. Nauczyciele nabywali umiejętności planowania i organizowania badań na lekcjach z edukacji proekologicznej. Prezentujemy zdjęcia z warsztatów oraz materiał.

pdf Pobierz materiały


 

Warsztaty ,,Świat skał i minerałów”

Dnia 9.05.2015r. w Ośrodku  Doskonalenia Nauczycieli odbyły się warsztaty ,,Świat skał i minerałów”  adresowane  do nauczycieli przyrody i geografii. Podczas zajęć uczestnicy mieli możliwość obejrzenia bogatej i ciekawej kolekcji skał i minerałów,  a także doskonalili umiejętności ich rozpoznawania. Zajęcia prowadził Pan Wojciech Nodzewski  - nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Czerwonem.

Warsztaty

Warsztaty 23 maja 2015 r. odbyły się warsztaty w Mamuciej Dolinie. Uczestnicy poznawali życie człowieka z epoki kamienia. Zajęcia prowadził archeolog Marek Dąbrowski
Czytaj więcej

Planowanie pracy na lekcjach przyrody z wykorzystaniem metod badawczych